משרד הפרסום צדר-יריב זכה במכרז הקריאייטיב של גאפ

מדובר בתקציב לא גדול - פחות ממיליון דולר במחירי מחירון - אך הוא בעל אפיל בשל חוזק המותג הבינלאומי ■ תקציב המדיה מופרד ומטופל ביהושע TBWA

משרד הפרסום צדר-יריב זכה במכרז על תקציב הפרסום של רשת גאפ - כך נודע ל"גלובס". המשרד, שלא נמנה עם 20 משרדי הפרסום הגדולים, גבר על משרדים כגון פובליסיס ישראל, ליאו ברנט, LEAD, בריקמן ואחרים.

מדובר אמנם בתקציב פרסום לא גדול מבחינת היקפים כספיים - פחות ממיליון דולר במחירי מחירון - אך הוא בעל אפיל מסוים בשל חוזק המותג הבינלאומי.

בגאפ ניהלו את התקציב בחשאיות כמעט צבאית - עובדים עם הקלפים צמוד לחזה, גם מול המשרדים שהתמודדו על התקציב.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר חודשים הוחלט בגאפ על פרידה ממשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שטיפל בתקציב מאז השקת הרשת בישראל.

בגאפ בחרו בדרך לא שגרתית לצורך הארגון מחדש של מערך הפרסום - הוחלט להפריד לגמרי את כל נושא הקריאייטיב מרכש המדיה, וכדי לא לייצר אפילו זיקה עקיפה בין שני הדברים יצאה החברה קודם למכרז מדיה, תוך שהיא מודיעה מראש למתעניינים כי מי שיוכל להתמודד בהמשך על תקציב הקריאייטיב הוא משרד שאינו קשור בחברת המדיה שתיבחר.

ואכן, מכרז המדיה כבר התנהל, ומי שנבחר לטפל בתקציב המדיה הוא משרד הפרסום יהושע TBWA.

כצפוי, העובדה שהאלמנט הרווחי העיקרי בתקציב - המדיה - כבר סגור בפני המשרדים בנוסף לעובדה שרוב הקריאייטיב ממילא מיובא מחו"ל, הציבה בהתמודדות משרדים כמו פובליסיס ישראל, ליאו ברנט ישראל ו-LEAD - אך גם משרדים קטנים יותר כמו פרסום בריקמן, דה בריף ו-OPEN.

אסי יריב, מבעלי צדר-יריב, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "זאת זכות גדולה לנצח מכרז מול שמות מכובדים כמו אלה שהתמודדו במכרז גאפ. התקציב מצטרף לשורת תקציבים כמו לקסוס ואי דיגיטל או אקססורייז שבו זכינו לפני חודש, והוא מתאים לתמהיל הלקוחות של המשרד כמו כפפה ליד. החוכמה בתקציבים כאלה היא לדעת מצד אחד לשמור על הברנד והחוקים הבינלאומיים שלו ולעשות התאמות על-פיהם, אך לדעת איפה הגבולות נפרצים, ושם לחפש לעשות עבודה שהיא שונה".

מגאפ לא נמסרה תגובה לידיעה.