הנער שטען להתעללות הוריו והביא למעצרם - התחרט

הנער בן ה-14, שדיווח למשטרה דרך פייסבוק כי הוריו מתעללים בו ומכים אותו, טוען היום כי המשטרה מיהרה לפרסם את הדברים וכי הפרסום לא היה מדויק

בדה את ההתעללות - או מכחיש מלחץ משפחתי? הנער בן ה-14 שדיווח בשבוע שעבר למשטרה דרך הפייסבוק כי הוריו מתעללים בו ומכים אותו, טוען היום (ב') כי המשטרה מיהרה לפרסם את הדברים וכי הפרסום לא היה מדויק כלל.

הדברים נאמרו על-ידי קרוב משפחתו של הנער, היום מחוץ לבית המשפט. הדיון המשפטי עצמו נערך בדלתיים סגורות, כדי לא לחשוף את פרטיו של בן ה-14 שעדיין נחשב לנפגע עבירה. למרות הטענות, מעצרם של הוריו הוארך ביממה, ומחר (ג') יתקיים עוד דיון בעניינם.

אותו קרוב משפחה טען בנוסף כי הנער כועס, וכי גרסת ההתעללות שפורסמה על-ידי המשטרה היא לא זו שהנער רצה למסור. לטענת המשפחה, התלונה הוגשה רק בפייסבוק, וככזו, אין להסתמך עליה.

הנער עצמו הגיע היום להעיד לטובת הוריו החשודים, אבל השופטת לא הסכימה שיעיד או שיהיה בכלל נוכח בדיון. בן ה-14 היה מחוץ לאולם, מלווה משפחתו ואחיותיו, ובכה כל העת.

עו"ד יסים וסלר, שמייצג את ההורים, אמר בתום הדיון כי "המשטרה מצאה לנכון לפרסם את התיק בניגוד להחלטת בית המשפט, בניגוד לרגישות המתבקשת ובניגוד לבקשת הקטין שלא לפרסם את עדותו בתקשורת. המשטרה במסווה של דאגה לקטין פגעה קשות בו, במשפחתו ובהוריו. בית המשפט נעתר לצו איסור פרסום חלקי".

"סיבת התלונה היא לא כפי שפורסם על-ידי המשטרה או אמצעי התקשורת", הוסיף עורך הדין. "הניעו את הנער לכתוב את מה שכתב". על תחושות ההורים החשודים סיפר: ההורים מרגישים מאוד קשה מטבע הדברים, הם נחקרים במשטרה לראשונה בחייהם. ההורים דואגים קודם כל לטובתו של הילד".

מהמשטרה נמסר כי הנושא בחקירה.

התלונן בצ'ט

ראש יחידת הניו-מדיה במשטרה, רב-פקד שרון ימינחה, האחראי על עמוד הפייסבוק הרשמי של הארגון, החל להתכתב עם הנער על מנת לדובב אותו ולקבל פרטים נוספים אודות ההתעללויות שאותן עבר לטענתו במהלך ילדותו.

על-פי עדותו של הנער, הוריו התעללו בו מאז שהיה בן 8. המידע הועבר לחוקרי משטרת חיפה ולחוקרי הנוער במחוז, שתחקרו את הנער. שוטרי התחנה עצרו את ההורים.

"על-פי החשד, הנער עבר התעללות באמצעות מכות, השמצות וקללות מצד הוריו", סיפר רב-פקד ערן שקד, דובר מחוז החוף במשטרה. "לאחר שהתקבלה הודעתו של הנער בעמוד הפייסבוק, התחלנו לדלות ממנו את הפרטים, על מנת להבין במה מדובר ועד כמה הסיפור שלו רציני".

לדבריו, "התרשמתי כי מדובר בסיפור אמין ורציני, ומיד יצרתי קשר עם משטרת חיפה והסברתי להם אודות המקרה. הצלחנו לאתר את כתובתו ושמות הוריו".

שוטרי משטרת חיפה הגיעו לדירת המשפחה והביאו את הילד וההורים לתחנה המקומית, שם נגבו עדויות מההורים ומהנער.

"התרשמנו כי יש מספיק מקום לפעולות חקירה", הסביר רב-פקד שקד. "לאחר מכן עירבנו את מחלקת הסעד בחיפה בסיפור, והחקירה עדיין נמצאת בעיצומה".