"מנהל הכספים בעופר השקעות אמר לביהמ"ש דברים לא מדויקים"

בסיכומיה בתיק הרצת האג"ח של מליסרון טוענת הפרקליטות כי היא הוכיחה מעל לכל ספק סביר כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח ד' של מליסרון, פעלו גולן מדר ומנכ"ל מליסרון, אבי לוי, להעלאת שער האג"ח באמצעות רכישתן

פרשת הרצת האג"ח של חברת מליסרון, קבוצה-בת של עופר השקעות (שיעור אחזקה: 67%) שבבעלות ליאורה עופר: המדינה הגישה באחרונה את הסיכומים בתיק לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, מואשם בתיק כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח ד' של מליסרון, הוא פעל עם גולן מדר, מנהל כספים בקבוצת עופר השקעות, להעלאת שער האג"ח באמצעות רכישתן.

לפי כתב האישום, השניים עשו כן כדי שהמחיר בהנפקה ייראה אטרקטיבי לעומת המחיר בשוק. בכך, טוענת פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ניסו השניים להגביר את סיכויי ההצלחה של ההנפקה.

לוי, מדר וחברת מליסרון מואשמים בעבירות תרמית בניירות ערך (הרצת מניות) ובעבירות דיווח.

עוד עומד לדין בפרשה: אליהו העליון, סוחר אג"ח מחדר המסחר של פועלים סהר, שלטענת הפרקליטות ביצע את פעולות המסחר, קבוצת עופר השקעות וחברת עופר פיתוח והשקעות.

הנאשמים כופרים במיוחס להם.

המדינה טוענת בסיכומיה כי היא הוכיחה מעל לכל ספק סביר כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח ד' של מליסרון, פעלו לוי ומדר להעלאת שער האג"ח באמצעות רכישתן.

עוד טוענת הפרקליטות כי "גולן מדר אמר לבית המשפט דברים לא מדויקים, לשון המעטה... מדר התקשה להסביר את העובדה שבחקירותיו ברשות ניירות ערך הוא אישר שהייתה לו כוונה להשפיע על שער האג"ח".

גרסה מתואמת

בסיכומיה כותבת הפרקליטות כי המפתח להוכחת התוכנית התרמיתית בתיק זה הוא הוכחת כוונת הנאשמים להשפיע על שער האג"ח. "כוונה זו היא אשר הופכת את הרכישות למניפולציה אסורה, והיא עולה הן משיחות מזמן אמת, הן מהודאות הנאשמים והן משורת ראיות נסיבתיות (חלקן נלמדות מהשיחות המוקלטות)".

לטענת המדינה, שיחות שניהלו הנאשמים בזמן ימי המסחר ושהוקלטו על-ידיה מוכיחות את כוונתם האסורה של הנאשמים. "מכל אחת מהשיחות בנפרד ובוודאי מהמצבור, ניתן ללמוד על אותה כוונה".

המדינה מפרטת בסיכומים את תמלילי השיחות, ומהן לטענתה עולה כי מדר נתן להעליון הוראות להעלות את שער האג"ח באמצעות רכישות למחיר של 117 אגורות בידיעתו של לוי. לדבריה, בחקירותיו ברשות ניירות ערך הודה מדר כי לוי הורה לו להעלות את השער ל-117 ולא הכחיש את הדברים שעלו מהשיחות.

בהמשך כתבה הפרקליטות בסיכומים: "בבית המשפט ניסה מדר לסייג משמעותית את הודאותיו... ביחס לאמירותיו המפורשות על שער 117, מדר ביקש לתת פרשנות שונה מזו שאמר בהודעות (שהיא הפרשנות היחידה שמשתלבת עם הדברים וההיגיון שעולה מהם)".

"הטענות נגד מדר משוללת יסוד"

בין היתר כתבה המדינה בסיכומים כי מדר טען בבית המשפט כי מרגע שמסר את ההוראה להגיע לשער 117, אליהו העליון (הסוחר) היה צריך לעזוב. "ברור לכל שטיעון זה של מדר אינו אמת. ההוראה הייתה להמשיך ולרכוש בשער 117. בין אם מדובר בפליטת-פה או בטיעון שגוי מכוון. הדברים מלמדים על מופרכות הגרסה של מדר, ועל היותה גרסה מותאמת במיוחד לעדותו בבית המשפט", נטען בסיכומי המדינה.

בא-כוחו של מנהל הכספים גולן מדר, עו"ד ז'ק חן, מסר בתגובה: " איננו יכולים להתייחס בתקשורת לטענות המדינה בהליך תלוי ועומד. בזמן הקרוב נגיש את סיכומינו לבית המשפט, ושם נתמודד עם טענות התביעה. יחד עם זאת, ומשטענות המדינה בסיכומיה מקבלות ביטוי בתקשורת, נאמר רק כי הטענות בקשר לעדותו של גולן מדר הן משוללות יסוד".

אבי לוי מיוצג בידי עורכי הדין נוית נגב וגל הררי-גולדמן; אליהו העליון מיוצג בידי עורכי הדין גרשון גונטובניק ועודד גזית; 3 החברות מקבוצת עופר השקעות מיוצגות בידי עורכי הדין פיני רובין, ארז הראל והילה שמעון ממשרד גורניצקי ועורך הדין נבות תל-צור ממשרד רם כספי; התובעים במשפט הם עורכי הדין עמית בכר ויעל ענתות מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).