מנכ"ל 018 מציע: רק המתחרות של הוט ו-yes ישווקו חבילה צרה

עפ"י ההצעה של ‎‎איציק בן-אליעזר, הוט ו-yes ישווקו את החבילה הצרה במחיר מפוקח למפעילים שאין ברשותם תשתית קווית, והם ימכרו אותה ללקוחות‏‏

מנכ"ל 018 אקספון, איציק בן-אליעזר, קורא לשר התקשורת, גלעד ארדן, לאמץ הצעה מהפכנית שתאפשר שינוי מהותי בשוק הטלוויזיה ותעודד את השוק הסיטונאי.

בן-אליעזר מציע לחייב את הוט ו-yes למכור את החבילה הצרה (חבילת ערוצים צרה במחיר מפוקח) למפעילים שאין ברשותם תשתית קווית - כמו פרטנר, סלקום ואקספון - והם ישווקו אותן ללקוחותיהן בחבילה, וכך יוכלו להיכנס לטלוויזיה.

‏‏המכשול המרכזי לגיבוש 4 קבוצות התקשורת הוא תחום הטלוויזיה. ההצעה של בן-אליעזר תאפשר לחברות להתגבר על המכשול הזה.

בפנייה לארדן כותב בן-אליעזר: "הניסיון לקדם רפורמה בשוק התקשורת הקווי, מה שקרוי רפורמת השוק הסיטונאי, למעשה תקוע במשך שנים. אין אפשרות להגיע למשא-ומתן הוגן עם בזק והוט לגבי התנאים לשימוש בתשתיותיהן ללא התערבות משרד התקשורת, בשל פער הכוחות בינן לבין השחקנים שאין ברשותם תשתית".

‏‏לדברי בן‏-אליעזר, שוק סיטונאי ללא פתרון למרכיב הטלוויזיה לא יחזיק תחרות אפקטיבית לאורך זמן. "עד אשר עידן פלוס יהפוך לחלופה של ממש", הוא כותב, "החבילה הצרה קריטית למימוש השוק הסיטונאי. לכן יש לקבוע חבילה צרה בעלת ערך תוכני ובמחיר אגרסיבי.

"בניגוד לפרסומים האחרונים, לא יהיה זה נכון לעניות דעתי לאפשר להוט ול-yes לשווקן ישירות ללקוחות הקצה. הזדמנות זו ניתנה להן, והן בעטו בדלי. נכון יהיה לחייב אותן למכור במחיר מפוקח חבילה צרה הכוללת מגוון ערוצים, אך ורק במסגרת שוק סיטונאי, לספקיות שאין ברשותן תשתית.

‏‏‏"רק כאשר עידן פלוס תתבסס כתשתית חלופית, ולאחר שהוט ו-yes יירדו יחד ל-70% בנתח השוק, יהיה זה נכון לאפשר להוט ול-yes לשווק חבילות אלה. אני סבור כי מהלך זה יוביל לתחרות של ממש לאורך זמן בשוק הטלוויזיה.

"לכן אני קורא לך לאזן את מגרש המשחקים הנוכחי, למנוע מהוט לשווק סל שירותים עד אשר יפעל שוק סיטונאי על רשתה, וכן לקבוע חבילה צרה בטלוויזיה במחיר סיטונאי אגרסיבי". ‏‎‎‏