ה-NBA הצביעה: הקינגס נשארים בסקרמנטו

נמנע המעבר של הקבוצה לסיאטל, למרות שבינואר כבר הושג סיכום על מכירת הקבוצה עבור 340 מיליון ד' לאנשי העסקים כריס האנסן וסטיב באלמר

אחרי סאגה ארוכה החליטה לפנות בוקר (ג') ועדה מטעם ה-NBA כי קבוצת סקרמנטו קינגס תישאר לשחק בבירת קליפורניה. בכך נמנע המעבר המתוכנן של הקינגס לסיאטל, אותו רקח איש העסקים ומנהל קרנות הגידור כריס האנסן.

בינואר האחרון סיכמה קבוצת משקיעים מסיאטל, בראשות מנהל קרנות הגידור כריס האנסן ומנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, על רכישה של 65% מהקינגס מידי האחים מאלוף עבור סכום של 340 מיליון דולר. במסגרת התוכנית סוכם כי הקבוצה תעזוב את סקרמנטו אחרי 30 שנה ותנחת בסיאטל, להחיות את קבוצת הסופרסוניקס המיתולוגית שעזבה את העיר ב-2008. המכשול היחיד להשלמת העסקה היה הסכמה של בעלי קבוצות ה-NBA למהלך.

אלא ששבועות ספורים אחרי הסיכום, החלה עיריית סקרמנטו - בראשות ראש העיר ושחקן העבר קווין ג'ונסון - להפעיל לחץ גדול על מנת למנוע את המעבר. ג'ונסון הצליח לגייס קבוצת אנשי עסקים מקומית שהישוותה את ההצעה של אנשי סיאטל, ובנוסף התחייבה העירייה להשקיע 250 מיליון דולר בבניית אולם חדש שיחליף את הארינה המקומית הישנה.

ב-13 בחודש אמורים להצביע 30 בעלי הקבוצות ב-NBA באופן רשמי נגד המעבר. ההנחה היא שבעלי הקבוצות לא יצביעו נגד ההחלטה שקבעה ועדה מיוחדת מטעם הליגה.