מגייסים בקליק: הסטארט-אפ ClickTale גייס 17 מיליון דולר

את הגיוס הובילה הקרן האירופית Amadeus Capital Partners, לצד קרן Goldrock וקרן ויולה קרדיט, שהעבירה קו אשראי של 3 מיליון דולר לחברה

חברת הסטארט-אפ הישראלית ClickTale, שמפתחת מערכת לניטור תנועת הגולשים באתרי אינטרנט, השלימה סבב גיוס של 17 מיליון דולר. את הגיוס הובילה הקרן האירופית Amadeus Capital Partners לצד קרן Goldrock וקרן ויולה קרדיט, שהעבירה קו אשראי של 3 מיליון דולר לחברה.

סבב הגיוס הזה שופך אור על ההצלחה המטאורית של ClickTale. החברה הוקמה ב-2006 ותוך שנתיים כבר הפכה לרווחית, כשכיום היא מגלגלת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. הרווחיות עזרה לחברה להחזיק מעמדה כמעט לבדה עד עכשיו, למעט גיוס קטן יחסית של 800 אלף דולר ב-2007, רובו מקרן YL Ventures של יואב לייטסדורף.

קרן אמדאוס, שכאמור הובילה את סבב ההשקעה, עומדת מאחורי השקעות בחברות ישראליות אחרות דוגמת Celltick, GreenRoad ו-ComQi. הקרן גם עומדת מאחורי השקעה במתחרה של ClickTale, חברת tobii.

חברת ClickTale, שהוקמה על ידי ד"ר טל שוורץ ואריק יבילביץ', מאפשרת לעסקים לעקוב אחר התנהגות הגולשים באתרים שלהם באמצעות כלים שונים, כמו הקלטת תנועות סמן העכבר של המשתמשים באתר וכן יצירת Heat Maps, שמציגות את האזורים החמים ביותר שבהם מציץ הגולש באתר. החברה מתעדת את תנועת העכבר ומהקלדת של המשתמש בכל דף ספציפי ומאפשר למנהלי האתר לבצע ניתוח מדויק של חוויית הלקוח באתר. באמצעות מעקב אחר התנהגות הגולשים בתוך העמוד, ניתן לנתח איזה תוכן היה הכי מעניין אותם ואילו טעויות בעיצוב העמוד הפריעו לגולשים למקסם את חוויית המשתמש שלהם. כך מייצרים אופטימיזציה לאתר כדי להביא לאינטראקציה גבוהה יותר ומכאן להנעה לפעולה.

לאורך שבע השנים האחרונות, צברה ClickTale למעלה מ-80 אלף לקוחות, ביניהם פרוקטר אנד גמבל, דל, גרופון, לינקדאין, דאב, אורנג', בארנס אנד נובל, טרגט, לנובו ואף חברת קונדואיט הישראלית. החברה מעסיקה כ-120 עובדים במשרדיה במרכז הבורסה ברמת גן ונחשבת לייחודית בנוף הסטארט-אפים הישראלי בתור חברה בצמיחה שעדיין שומרת על צוות אנשי המכירות בישראל ולא מעבירה אותו לארה"ב.

"אני חזרתי מארה"ב אחרי 20 שנה שם ויש בי הרבה ציונות ומחשבה חושב שאפשר לעשות את זה בארץ", מסביר ד"ר שוורץ את ההחלטה. "יש פה אנשים טובים, שיכולים לדבר בכמה שפות, ואם אפשר לעשות את זה בישראל אז עדיף. העובדה שפעלנו מישראל אפשרה לנו להיות רווחים די מהר".

באשר לגיוס עצמו, אמר שוורץ כי "אנחנו גאים על הצטרפותם של גופי השקעה גדולים כאמדאוס וגולדרוק לחברה. סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה להרחיב את סל הפתרונות שאנו מציעים ללקוחותינו הרבים ולתת תנופה להתרחבותנו הגלובלית". עוד הוסיף כי "זו גם הזדמנות מצוינת להודות לקרן YL שהאמינה בנו בתחילת דרכנו וסייעה לנו להגיע למקום בו אנו נמצאים עתה".

החברה נחשבת למובילה בתחום ניתוח תנועת הגולשים באינטרנט, אך אלה הולכים ועוברים למובייל במהירות רבה. באשר לשאלת השתלבות מוצרי החברה במכשירים הניידים, אמר שוורץ כי "אנחנו עובדים על כניסה למובייל - זה תחום שמתרומם וגדל מהר".

שוורץ התייחס גם לתוכניות העתידיות של החברה ואמר כי העתיד הנראה לעין יהיה הנפקה. "זה הכיוון בסופו של דבר. אנחנו בתחום שגדל בצורה מסחררת ורוצים להביא את החברה לשם".