מבטחים החדשה בהסכם פנסיוני מיוחד לסטודנטים בת"א

קרן הפנסיה שבבעלות קבוצת הביטוח מנורה מבטחים ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א השיקו הסכם פנסיוני מטיב המיוחד לציבור הסטודנטים באוניברסיטה

קרן הפנסיה מבטחים החדשה, שבבעלות קבוצת הביטוח מנורה מבטחים, ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א השיקו הסכם פנסיוני מטיב המיוחד לציבור הסטודנטים באוניברסיטה, כבר בתחילת חייהם הבוגרים ומיד עם כניסתם לשוק העבודה.

מדובר בשני מסלולי הטבות בדמי ניהול: מסלול לבעלי משכורת נמוכה מ-5,000 שקל לחודש ומסלול לבעלי משכורת חודשית הגבוהה מ-5,000 שקל.

הקבוצה הראשונה של בעלי השכר הנמוך יותר תהנה מדמי ניהול של 3% מהפרמיה ודמי ניהול מצבירה של 0.25%; ואילו הקבוצה של בעלי השכר הגבוה יותר תשלם דמי ניהול של 1.75% מהפרמיה ודמי ניהול מצבירה של 0.25%. מדובר בהטבה ביחס לדמי הניהול השנתיים המקסימליים המותרים לגבייה בקרנות הפנסיה שעומדים על 6% מהפרמיה ו-0.5% מהצבירה.

מנורה מבטחים התחייבה להעניק את התנאים המיוחדים לסטודנטים באוניברסיטת ת"א למשך 3 שנים לפחות, גם אם יסיימו את לימודיהם האקדמיים קודם לכן.

באגודת הסטודנטים של ת"א מציינים כי ההסכם עם חברת "מנורה מבטחים" הושג לאחר פנייה של האגודה לכל קרנות הפנסיה הגדולות בארץ להציע מסלולים ייחודיים לסטודנטים. לדברי יו"ר האגודה, גלעד ארדיטי, "העידן בו אנשים זורקים את הכסף שלהם לקרן הפנסיה מבלי שיש להם מושג מה קורה שם חייב להיפסק בהקדם".

החיסכון לטווח ארוך, ובכלל זה החיסכון בקרנות הפנסיה, הינו העוגן המרכזי שנועד לסייע לציבור להבטיח לעצמו די הון למימון חייו לאחר היציאה לגמלאות. משום אופיו של החיסכון הפנסיוני, שמתארך על פני עשורים רבים, הרי שיש חשיבות עליונה להתחלת החיסכון מוקדם ככל הניתן כך שהכסף שנחסך יצבור כמה שיותר ריבית דה ריבית.