המשקיע הזה מספר כיצד הוא "תפס" את הטרייד החם בעולם

לאחר שפורסם כי ג'ורג' סורוס הרוויח כמיליארד דולר לאחר ביצע שורט על הין היפני, כעת מתברר כי קיימים משקיעים נוספים שרכבו על הטרייד הפופולרי ■ המיליארדר מארק קיובן, הצמיד את החוב שלו למטבע היפני עוד בדצמבר 2012

אחד מהטריידים ה"חמים" בעולם כיום הוא שורט על הין היפני. ב-6 החודשים האחרונים המטבע היפני נחלש מול המטבעות המרכזיים בכ-25%, בעיקר בשל הלהיטות הממשלתית למדיניות מוניטרית המבוססת על הקלה כמותית אגריסיבית שמטרתה להחליש את המטבע ולהשיג יעד אינפלציה של 2%.

אחד המשקיעים המפורסמים שגרף רווחים עצומים של כמיליארד דולר מביצוע שורט על הין, הוא המשקיע האגדי ומנהל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס. אולם, קיימים גם משקיעים "קטנים" יותר שהצליחו להרוויח מהאסטרטגיה שמהמרת על היחלשות הין. אחד מאותם משקיעים הוא המיליארדר מארק קיובן (Cuban).

קיובן טען כי הוא נחשף למטבע היפני בתחילת דצמבר 2012, באמצעות הצמדה של החוב שהוא נטל למטבע היפני. בראיון ל-CNBC קיובן אמר כי הוא העריך אז שהין היפני יחלש לרמות שלא נראו מאז שנות ה-80'. "שמחתי לדעת שצדקתי", הוא הצהיר.

"חשוב לזכור שכאשר לווים כסף במטבע נתון, זה כמו לבצע עליו שורט, משום שאתה 'מנצח' אם הערך של המטבע מאבד מערכו (אתה צריך להחזיר פחות). מנגד, אם המטבע מתחזק, אז אתה מפסיד כסף", הוא מסביר.

קיובן המשיך וטען כי הבסיס לאסטרטגייה הזו הוא המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי היפני. מאז שלהי דצמבר 2012, ממשלת יפן והבנק המרכזי החליטו לנקוט במדיניות של הקלה כמותית אגרסיבית, במטרה לעודד את הצמיחה, להחליש את הין ולהשיג יעד אינפלציה של 2%. "אני הערכתי שהם יצליחו במטרות שלהם, עניין שיניב לי תשואות נאות", לדבריו.

קיובן טען בכוונתו להחזיק בפוזיציה המסוכנת הזו עד שהוא ירגיש שינוי מהותי בשער של המטבע היפני. "אני לא רוצה להישמע כאילו אני מומחה למט"ח. למעשה, אני כלל לא סוחר במטבעות, אבל אני כן חושב שקיימים סיכונים יותר מחושבים בשוק המט"ח".