מבחן דרכים: רנו קליאו RS - קטנה ועצבנית בדרך לארץ

הרנו קליאו RS החדשה ממשיכה את המסורת המפוארת של רנו בתחום הספורט המוטורי

ברד לא ירד באותו היום בדרום ספרד, אבל גשם כן. והרבה. לנו, קבוצת העיתונאים שהגיעה לגרנדה לבחון את מכונית הספורט החדשה מבית רנו, הקליאו RS, מזג האוויר שיבש במקצת את ההנאה מהנהיגה במכונית הנהדרת הזאת, אבל לא יותר מדי.

הקליאו ספורט החדשה (דור 4) של רנו עם מנוע הטורבו ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים (תגידו שלום ולא להתראות לגיר הידני גם במכוניות ספורט) מספקת לנהג אחיזת אספלט מרשימה גם בגשם שוטף אבל לא הגיע הזמן שמישהו ימציא תחליף לווישרים?

גרסת הספורט של הקליאו נראית דומה מאוד לגרסה העממית, בתוספת פריטים רבים ומתבקשים לחובבי הנהיגה האגרסיבית, כולל פגוש אגרסיבי מלפנים, פנסים עם נורות לד, חישוקי 17 או 18 אינץ' שמאכלסים בלמים גדולים (מגיעים מהלגונה V6), ספוילר מוגדל על החלון האחורי ושני מפלטים בפגוש האחורי.

לראשונה, גרסת הספורט תוצע אך ורק עם 5 דלתות - ללא גרסת 3 דלתות. בעקבות הוספת הדלתות האחוריות, הקליאו RS יכולה כעת בקלות לשמש אכסניה זמנית ומהנה ל-4 ואולי אף 5 מבוגרים, וכמובן שלמשפחה של 2 מבוגרים ו-3 ילדים (אם כי קהל היעד הברור שלה הוא צעירים בעלי כיסים רחבים - על כך בהמשך).

לחיצה נדיבה על דוושת המאיץ ומנוע ה-1.6 טורבו מפיק רעש מענג של מכונית ספורט אמיתית בזכות צינור ייחודי שמעביר את רעשי היניקה ישירות מתא המנוע אל תא הנוסעים. בהחלט תוספת מהנה לנהיגה, שוב, בעיקר לנהגים חובבי נהיגה אגרסיבית.

המנוע מפיק 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-24.4 קג"מ שמושגים כבר ב-1,750 סל"ד, שאפשרו לטרוף בקלות את העליות התלולות בכבישי אנדלוסיה ובאוטוסטרדות שלה, גם כשדליי מים נשפכו מהשמיים. הקליאו מזנקת בכ-7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. נתונים טובים למדי שמושגים גם הודות לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה של רנו. אגב, בנהיגה מתונה צריכת הדלק של הקליאו ספורט החדשה נעה סביב 15 ק"מ לליטר.

בקליאו RS יש בנוסף מתלים מתוחכמים שמשלבים שמן וגז לעבודה ספורטיבית מאומצת, מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה וגם מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית לגלגלים הקדמיים המניעים. לא רק שהקליאו הזו מצליחה לצאת בכוח מפניות, ההגה שלה חד מאוד ואחיזת הכביש נהדרת.

הקליאו RS החדשה צפויה להגיע בעוד 4-5 חודשים ויש למה לצפות (למרות שבכבישי ארצנו הקטנטונת יהיה קשה הרבה יותר להפיק ממנה את המיטב לעומת כבישי דרום ספרד, צרפת או גרמניה). מחירה צפוי לנוע סביב 180 אלף שקל, ולכן היא כנראה לא צפויה להימכר בכמויות גדולות בארץ וקהל היעד שלה יהיה חובבי נהיגה בעלי ארנקים שמנים. לקחת אותה לנסיעת מבחן מאוד מומלץ, בכל מקרה.

הכותב היה אורח חברת רנו בספרד