ה"מעושרות" חוזרות

"מעושרות" מוכיחה שלפעמים טונה של כסף לא יכולה לקנות אפילו טיפת סטייל

"מעושרות", יום שבת 21:00, ערוץ 10

מדובר אולי בסדרה הכי אופטימית בטלוויזיה, משהו שמעודד ומחזק את הצופה הסביר, זה שבטוח שכל צרותיו בחיים ייעלמו אם רק יזכה לממון. אפילו לא ממון גדול, אלא משהו שיסייע לגמור את החודש.

אז הנה לפניכם נשים שתקציב הפנאי שלהם הוא בן מיליוני שקלים, מיעוטן עשה אותו לבד, רובן עשו עסקת נישואים מוצלחת (לפחות מבחינה כלכלית), והן חיות בפאר והדר - אז איך זה שאנחנו צוחקים עליהן ולא להיפך?

חלק מהעניין הוא החוסר במודעות עצמית, כמו שבלט במסיבה המפונפנת שארגנה לעצמה ניקול ראידמן, גיבורת העונה הקודמת של "מעושרות" ובת זוגו של מיכאל צ'רנוי. התקשורת דיווחה, בעלת המסיבה הייתה בטוחה שהיא במרכז העולם, והצופים לגלגו.

כך היה גם לאורך כל העונה הקודמת של "מעושרות" שהוכיחה לנו שוב שלפעמים אפילו טונה של כסף לא יכולה לקנות אפילו גרם אחד של סטייל.

חלק מוותיקות העונה הקודמת נשארו איתנו גם לנוכחית. לצדן תמצאו משתתפות חדשות: חלקן מעניינות, חלקן נלעגות - ולכולן מתחלק מדי פעם משפט בנוסח הלחם והעוגות של מארי אנטואנט. מסוג המשפטים שגורמים לנו להרגיש טוב עם עצמנו, למרות המינוס בבנק.

קצת תרבות

"הזירה", יום חמישי 21:00, ערוץ 1

מדעני הגרעין הצליחו כבר מזמן לבקע את האטום, אבל מדעני התוכן טרם הצליחו לפצח את הנושא החמקמק שנקרא "מגזין תרבות".

לכאורה מדובר במשהו כמעט טריוויאלי - אנשים הרי הולכים להצגות, קונצרטים, תערוכות וסרטים, אז למה שלא יצרכו בהנאה גם מגזין שמציג את החדש בתחום? בפועל מה שקרה הוא שמרבית תוכניות התרבות שיצאו לדרך בקול תרועה, גוועו תוך זמן קצר בקול ענות חלושה מפני שהיו לא מעניינות מספיק, גבוהות מדי אפילו לשוחרי התרבות, מלאות בעצמן ומשעממות.

"הזירה" של גל אוחובסקי בערוץ 1, למרות מגרעותיה, היא בהחלט ניסיון ראוי בדרך לפיצוח. אז נכון, פה ושם "מתחלקים" החוצה כמה משפטים שמזכירים לנו למה רוב הצופים עדיין שונאים תוכניות תרבות, אבל הסך-הכול הוא לא רע בכלל. נסו ותיהנו.