בג"ץ ידון בעתירה נגד מתקני קליטת הגז סמוך ליוקנעם

עיריית יוקנעם ותושבים ברמות-מנשה הגישו עתירה לבג"ץ נגד הכוונה להקים תחנת קליטה לגז בקרבת תחנת הכוח "חגית" ■ טוענים כי השיקול המרכזי שהנחה את המועצה הארצית בהחלטתה הוא לבחור באתר שיעורר התנגדות מינמלית

בג"ץ יערוך דיון בהרכב של 3 שופטים בעתירה שהגישו עיריית יוקנעם ותושבים ברמות-מנשה נגד הכוונה לאשר אתר להקמת תחנת קליטה לגז בקרבת תחנת הכוח "חגית".

בג"ץ דחה את בקשת העותרים להוציא צו ביניים נגד המשך קידומה של התוכנית וקבע כי הדיון בעתירה ייערך בתוך 6 חודשים.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה בנובמבר לערוך תסקיר סביבתי מתקדם של שני אתרים שעשויים לשמש להקמת מתקן קבלה חופי לגז שיוזרם לישראל ממאגרי הגז הימיים.

האתרים, שנבחרו בתום הליך תיכנוני ממושך, הם בקרבת תחנת הכוח "חגית" ובקרבת מתקן טיהור השפכים "מרץ" בעמק חפר. הכנת התסקיר נמצא בשלבים מתקדמים ואמורה להסתיים בשבועות הקרובים.

בעתירתם נגד האתר ב"חגית" טענו עיריית יוקנעם ותושבי היישובים הסמוכים כי בבחירתה "בחרה" המועצה להתעלם מהמלצת צוות התכנון שמינתה, בראשות האדריכל גדעון לרמן, שהמליץ על אתר אחר, מחצבת עין איילה שליד פוריידיס.

התושבים טוענים כי השיקול המרכזי שהנחה את המועצה הארצית בהחלטתה הוא לבחור באתר שיעורר התנגדות מינמלית, ולא באתר המתאים ביותר מבחינת השיקולים.

המקצועיים. את העותרים מייצגים עורכי הדין יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים ושירין ברגותי מלחם.