משפט הולילנד: מחר יעיד יוסי אולמרט בווידיאו קונפרנס מארה"ב

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מואשם כי לקח שוחד משמואל דכנר ז"ל באמצעות כספים שהועברו לאחיו יוסי אולמרט, שהסתבך בחובות ועזב את הארץ‏

המשפט בפרשת הולילנד צפוי להגיע מחר (ב') לאחד משיאיו. בשעות הערב מחר יתחיל יוסי אולמרט, אחיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, למסור את עדותו במשפט מטעם התביעה.

יוסי אולמרט, שהסתבך בחובות ועזב את הארץ לארה"ב, יעיד באמצעות מערכת וידיאו קונפרנס. במהלך העדות ישהו לצדו של יוסי אולמרט וינהלו את החקירה התובעים במשפט, פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן-ארי, ועו"ד יונתן תדמור, וכן סנגורו של אהוד אולמרט מטעם ההגנה, עו"ד רועי בלכר.

‏לעדות של יוסי אולמרט עשויה להיות השפעה רבה על גורלו המשפטי של אהוד אולמרט במשפט הולילנד, משום שלטענת התביעה חלק גדול מהשוחד לכאורה שלקח אהוד אולמרט מיזמי פרויקט הולילנד, בא לידי ביטוי בכספים שהועברו לבקשתו ליוסי.

אהוד אולמרט מואשם, בין השאר, כי השוחד שניתן לו על-ידי עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, היה באמצעות כספים שהועברו לאחיו, יוסי אולמרט. דכנר ז"ל העיד כי העביר ליוסי אולמרט 10 צ'קים בסך כולל של חצי מיליון שקל, בעקבות בקשתו של אהוד אולמרט וכחלק ממערכת היחסים המושחתת שנכרתה ביניהם.

‏‏בנוסף העיד דכנר ז"ל בפברואר 2013 כי ‏‎"‎היחסים שלי ושל אולמרט היו כמו של שני גנבי סוסים, ואני הייתי אחד הגנבים. הייתי שולח לאולמרט מתנות לחג וקונה לו סיגרים, לבקשתו".

לטענת דכנר, "כל אחד מאיתנו עשה 'שלח לחמך על פני המים'. אולמרט ביקש עבור אחיו (יוסי אולמרט - ח' מ') 500 אלף שקל - וקיבל. הוא קיבל ממני עוד מעל 2 מיליון שקל".

‏דכנר תיאר בעדותו את שיטת העברת הכספים לאולמרט: "הייתי מקבל כסף מהלל צ'רני (יזם פרויקט הולילנד - ח' מ'). הכסף נרשם בספרי חברת הולילנד כהלוואה אישית אליי. הפקדתי אותו בחשבונותיי האישיים והעברתי את הצ'קים ללשכה של אולמרט, לשולה זקן"‏‎.‎‏

לטענתו, בעקבות העברות הכספים, אולמרט נתן את ברכת הדרך לתוכנית פרויקט הולילנד.

‏‎‎‏"סיפורי אלף לילה ולילה"

‏אולמרט מצדו מכחיש את הדברים. מיום תחילת הפרשה הצהיר אולמרט כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין. לדבריו, עדותו של דכנר היא בבחינת "סיפורי אלף לילה ולילה".

‏משפט הולילנד החל ביולי 2012, ובמסגרתו מואשמים שורה של נבחרי ציבור ופקידי ציבור, בהם אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, ובכירים נוספים לשעבר בעירייה, בקבלת שוחד מיזמי פרויקט הבנייה הולילנד בתמורה לקידומו.

במארס 2013 הלך לעולמו דכנר, עד המדינה ועד המפתח במשפט, בעיצומה של חקירתו הנגדית בידי סנגוריו של אולמרט. בעקבות זאת הודיעה הפרקליטות כי היא בוחנת מחדש את כתב האישום נגד ראש הממשלה לשעבר. ‏‏‎‎‏