השר ארדן נערך לרפורמה נוספת ברשות השידור

השר הממונה על רשות השידור מעוניין להעביר את השידור הציבורי שינוי אינטנסיבי יותר מזה שהושג ברפורמה שנחתמה אמש ■ באוצר מיישרים קו: "רשות השידור חייבת ניתוח חירום. לא בטוח שההנהלה הנוכחית היא זו שתבריא אותה"

השר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, נערך לרפורמה נוספת ומעמיקה יותר ברשות השידור - כך נודע ל"גלובס". זאת, למרות שאמש (א') הושלמה החתימה האחרונה הנדרשת ליציאה לפועל של הרפורמה הנוכחית, שעליה שוקדים ברשות השידור קרוב ל-5 שנים.

עוד נודע כי מאז נכנס לתפקידו מקיים השר, המשמש גם כשר התקשורת וכשר להגנת העורף, סדרה של פגישות עם בעלי תפקידים ברשות השידור ובשוק התקשורת, מתוך כוונה להעביר את השידור הציבורי שינוי אינטנסיבי יותר מזה שהושג ברפורמה זאת.

לתפיסתו של השר ארדן, הרפורמה שהושגה היא מימונית בעיקרה, ומטרתה לאפשר קיום פיננסי של הרשות, באמצעות פרידה מכוח-אדם מיותר ושדרוג טכנולוגי שייעל את העבודה. עם זאת, הרפורמה אינה מבטיחה קיום איכותי ויעיל באמת של הרשות, במיוחד לאור העובדה שיישארו בה עדיין 1,200 עובדים.

על-פי ההערכה, בעתיד הקרוב צפוי השר, שנכנס לתפקידו לאחר שכבר הושלם הליך כינון הרפורמה, להגיש תיקון לחוק רשות השידור, שיכלול רפורמה חדשה. לא מן הנמנע כי התיקון יכלול גם ניתוק רחב יותר בין הדרג הניהולי לפוליטי.

מחכים לאישור האוצר

אתמול בלילה, לאחר דיוני ניסוח אחרונים בין הצדדים, חתמה הנהלת רשות השידור על הסכם הרפורמה הנוכחית מול אגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב. את ההנהלה יצגו יו"ר הרשות אמיר גילת, המנכ"ל יוני בן-מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ'; ואת אגודות העיתונאים יצגו היו"ר מירושלים, חיקה גינוסר, והיו"ר התל-אביבי, רותם אברוצקי. עו"ד אופיר טל ליווה את העיתונאים.

כעת נמצא ההסכם על שולחן האוצר לאישור. משם צפוי להתקבל אישור, אבל משיחה של גורם בכיר באוצר עם "גלובס" עולה כי שם מיישרים קו עם כוונותיו של השר ארדן.

"החשש שלנו הוא מההנהלה הנוכחית, ובגלל שהרפורמה היא גלגל ההצלה של הרשות, אנחנו לא בטוחים שההנהלה הנוכחית תדע להוביל את הרפורמה", אמר אותו גורם. "אנחנו לא בטוחים שההנהלה הזו תוכל להוביל שינוי מורכב של שינוי נורמות עבודה ושתוביל תהליכי פרישה בתום-לב. קשה לנהל תהליכים כאלו ללא אמון, ובמצב היום, כשכל ההתנהלות מאוד קלוקלת, יש לנו חשש כבד ותהיות האם זה הגוף שיכול לנהל את זה. אלה מאות מיליונים שמועברים".

הרפורמה ברשות השידור כוללת העברת מענק של 100 מיליון שקל מהאוצר לרשות, ו-600 מיליון שקל נוספים יושלמו מהלוואות ותגמול על מכירת קרקעות ברשות.

"הרשות חייבת ניתוח חירום - לא בטוח שהייתי רוצה שאלה יהיו האנשים שינהלו את הניתוח הזה", אמר אותו גורם.

עיקרי הרפורמה
 עיקרי הרפורמה