תקציב המדיה של קבוצת קרסו עובר לסמארט מקבוצת באומן

התקציב, שעמד ב-2012 על כ-25 מיליון דולר במחירי מחירון, טופל בשנים האחרונות בחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון

תקציב המדיה של קבוצת קרסו עובר לחברת המדיה סמארט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי.

התקציב, שעמד ב-2012 על כ-25 מיליון דולר במחירי מחירון (כ-7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים), טופל בשנים האחרונות בחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון.

המעבר של התקציב מיוניברסל לסמארט - חברה קטנה בהרבה - טומן בחובו מאבק כוחות לא פשוט המתחולל בימים אלה בין קבוצת מקאן לקבוצת באומן סביב כל נושא המדיה.

לפני מספר חודשים פנה באומן לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לאפשר לו למזג את פעילות חברת המדיה שלו זניט עם TMF של גיתם, יהושע TBWA ודרורי-שלומי. המאבק נועד לחזק את כוחם של המבקשים או להחליש את כוחה של יוניברסל מקאן - הגורם הדומיננטי בשוק המדיה.

סמארט מדיה היא חברת מדיה בבעלות עמי קדם ובאומן-בר-ריבנאי. בניגוד לזניט מדיה - חברת המדיה הגדולה של באומן שכולה בשליטת המשרד והרוכשת מדיה בכל אמצעי המדיה, סמארט פעלה בשנותיה הראשונות בעיקר בתחום העיתונות. זאת לאור העובדה שקדם היה בעבר בכיר בקבוצת "הארץ", ושתחום העיתונות היה עיקר הערך המוסף שלו. לפני מספר חודשים הגיש קדם הצעה לרכישת כל תקציב העיתונות של קרסו.

התקציב טופל כאמור בשנים האחרונות ביוניברסל מקאן. יוניברסל קונה את המדיה למשרדי הפרסום ענבר-מרחב-ניסן וגליקמן-נטלר-סמסונוב, שהיוו במשך שנים את מערך הקריאייטיב של קרסו, כשענבר-מרחב-ניסן מופקדים על ניסאן, ואינפיניטי וגליקמן על רנו.

לפני שנה ויתר גליקמן על תקציב רנו, ואת מקומו תפס y&r ישראל, אך תקציב המדיה נותר במקאן.

מאבק בשוק המדיה

בשוק מעריכים כי לא לחינם התגלגלה לפתחה של קבוצת קרסו ההצעה של קדם: בעבר נהגו חברות המדיה להשתדל שלא להיכנס זאת לתחומה של זאת בכל הקשור לתקציבי מדיה הקשורים בקריאייטיב, אך נראה כי המאבק בשוק המדיה גרם לכולם להסיר את הכפפות.

ביוניברסל מאוד לא אהבו את הכוונה להוציא מהם את תקציב העיתונות והודיעו לקבוצת קרסו כי לא יפרידו בין התחומים, וכי אם העיתונות יוצאת מהתקציב יוניברסל, החברה לא תרכוש להם מדיה בתחומים אחרים, כמו למשל בטלוויזיה.

שלא לייחוס מספרים גורמים בענף כי הרבה לחץ הופעל על אמצעי המדיה וגורמים בשוק המדיה שלא לשתף פעולה עם קבוצת קרסו.

בקבוצת קרסו, בראשות המנכ"ל איציק וייץ, בחרו לנסות לקבל הצעות מחיר מחברות מדיה נוספות ופנו בין היתר לחברת יוניון, שרוכשת את המדיה עבור y&r שמטפל בתקציב רנו. ביוניון סירבו לטפל רק בחלק מהתקציב והחזירו את הכדור לקבוצת קרסו, שקיבלה הצעה מרוכזת מסמארט מדיה לרכישת מדיה גם בטלוויזיה.

יש להניח כי קבוצת באומן לא פעלה לחינם דווקא באמצעות סמארט מדיה: משרד הפרסום מטפל בתקציבי מאזדה ופורד, ולכן חברת המדיה זניט אינה יכולה לטפל בתקציב כולו או אפילו לשתף פעולה עם סמארט מדיה לצורך גיבוי.

עמי קדם, מבעלי סמארט מדיה, סירב להתייחס לידיעה.

מקבוצת קרסו נמסר כי הם אינם מנהלים את העניינים המסחריים מעל דפי העיתון.

תגובת מקאן-אריקסון לא התקבלה.