גל"צ תגיש את לוח שידוריה לאישור רשות השידור

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, הגיע לסיכום עם מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, על הדרכים שבהן תפקח הרשות על השידורים הלא צבאיים של התחנה

ועדה במליאת רשות השידור תקבל לידיה לאישור את לוח השידורים של גלי צה"ל. ל"גלובס" נודע כי יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, הגיע לסיכום עם מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, על הדרכים שבהן תפקח הרשות על השידורים הלא צבאיים של התחנה - ובכלל זה שידורי האקטואליה.

בחודשים האחרונים התקיימו דיונים ברשות השידור כדי לבחון כיצד לעמוד בחוק הקובע כי מליאת רשות השידור אמורה לפקח על גלי צה"ל - סעיף שהוראותיו לא בוצעו לאורך השנים, והיו ניסיונות אף להוציא אותו בנוסח החדש של החוק.

יש לציין כי רשות השידור מחזיקה בתחנות מתחרות לתחנה הצבאית.

בהתאם לסיכום, נקבע כי ועדת גלי צה"ל במליאה, בראשות גאולה אבידן, תפקח על התוכניות הלא צבאיות של גלי צה"ל. הוחלט כי הוועדה תאשר מראש את לוח השידורים העונתי של התחנה, מבלי לגרוע מסמכותה לדון מפעם בפעם במשדר מסוים מכל בחינותיו, וכי לוח שידורים חדש או שינויים מהותיים אחרים שאינם זמניים יובאו לאישורה הועדה.

עוד הוחלט עוד כי מפקד גלי צה"ל ימסור לוועדה אחת לחצי שנה סקירה על השידורים הלא צבאיים של התחנה.

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, הדגיש כי ההבנות יהיו בתוקף עד גיבוש הכללים בין השרים, ויאפשרו למליאת רשות השידור למלא את התפקיד שהוטל עליה בחוק.

ועדת גלי צה"ל בראשות גאולה אבידן תתכנס כבר בימים הקרובים לישיבה שבה ייושמו ההבנות החדשות.

מגלי צה"ל לא נמסרה תגובה.