הדור הבא של רנו פלואנס של בטר פלייס - בספטמבר

חברת רנו תמשיך לתמוך בייצור ובפיתוח של דגם הרנו פלואנס עם הסוללות המתחלפות של בטר פלייס ■ נציגי "TESLA" בוחנים שיווק בישראל

חברת רנו תמשיך לתמוך בייצור ובפיתוח של דגם הרנו פלואנס עם הסוללות המתחלפות של בטר פלייס. הבהרה בנושא מסר דובר רנו בדנמרק בימים האחרונים לאחר שבסוף החודש שעבר צוטט נשיא רנו, קרלוס גוהן, באתר דני באומרו, ש"רנו תתמקד בעתיד ברכב עם סוללות קבועות".

על פי הודעת רנו בדנמרק, החברה עוסקת היום בפיתוח הדור השני והמשודרג של הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת ובכוונתה להשיק אותו בחודש ספטמבר. הדגם יתאפיין במתיחת פנים בדומה לשאר דגמי הפלואנס וככל הנראה גם בשיפורים בסוללה ובצריכת החשמל, שיגדילו את הטווח של המכונית בין טעינות. שיפורים הופיעו לאחרונה בדור השני של המכונית החשמלית "ניסן LEAF", שרושמת כיום טווח נסיעה תיאורטי רצוף של כ-200 ק"מ בין טעינות.

בינתיים, ממשיכה בטר פלייס בניסיון לגייס משקיעים לסבב השקעה חדש, שנחשב קריטי להמשך פעילותה של החברה. בין השאר מתנהלים מגעים להכנסת משקיעים מסין ומאסיה. אם סבב ההשקעה הבין-לאומי הנוכחי לא יצלח, עשויה החברה לישראל לקחת את מלוא השליטה בחברה. כיום חלקה בחברה נע סביב ה-30%.

ובתוך כך נבחנת בימים אלה האפשרות לייבוא של כלי הרכב החשמליים של חברת "TESLA" לישראל. טסלה היא אחת החלוצות בתחום הייצור והשיווק של כלי רכב חשמליים מודרניים והשנה היא החלה לשווק בארצות הברית מכונית פרימיום-סדאן חשמלית, עם טווח נסיעה של מעל 300 קילומטר בין טעינות. מחיר המכונית בארצות הברית מתחיל בסביבות ה-60 אלף דולר. נציגי החברה ביקרו לאחרונה בארץ ונפגשו עם גורמים בענף הרכב אם כי השיווק בישראל לא צפוי ככל הנראה להתחיל בטווח הזמן הקרוב.