צפו: מטיף מצרי מתיר להכות אישה עד שהיא אומרת "אללה"

"בוול סטריט ג'ורנל" ערכו כתבה מקיפה על מטיפי הדת הטלוויזיונים במצרים, שגורמים לעימותים רבים עם הצעירים החילונים, בשל ההצהרות הקיצוניות שלהם

הצעירים החילונים במצרים היו אחד הכוחות המניעים שגרמו לנפילתו של הנשיא הקודם חוסני מובארק. אולם, מי שעלה לשילטון לבסוף הייתה המפלגה האיסלאמית האחים המוסלמים. בעקבות עליית כוחם של המוסלמים, זכו גם מטיפי הדת הקיצוניים לעדנה מחודשת במצרים. אותם מטיפים עושים שימוש נרחב גם בטלוויזיה כדי להפיץ את פסקי ההלכה שלהם.

"בוול סטריט ג'ורנל" ערכו כתבה מקיפה על מטיפי הדת הטלוויזיונים, שמרביתם משייכים לפלגים הקיצוניים כגון הסלאפים. פסקי ההלכה של אותם מטיפי דת יוצרת עימותים רבים בינם לבין המחנה החילוני, בשל העמדות הקיצוניות שלהם. אחד מאותם מטיפים טלוויזיונים הוא חאלד אבדללה, שעושה שימוש במדיה הפופולרית כדי לפרסם הלכות איסלאמיות חדשות.

חאלד, שאומנם עדיין אינו בדרגה של שייח, אך נחשב למטיף דת טלוויזיוני מוכר ושנוי במחלוקת, הוציא פסק הלכה חדש לפיו מותר לגבר להכות את האישה כדי שהיא "תלמד את דרכיה" ותתייחס לבעלה ביראת כבוד. עם זאת, חאלד אמר באותה נשימה כי ברגע שהאישה מתחילה לומר את שם אלוהים, הבעל צריך להפסיק באופן מיידי להכות את אישתו.

"האסלאם מנחה את הגבר להכות את אישתו כמוצא אחרון לפני גירושין", כך הוא אמר בשידור של ערוץ הטלוויזיה "Al-Nas TV". "זאת כדי שהיא תכבד אותו ותדע שהוא בסטטוס גבוה משלה", לדבריו. עם זאת, אבדללה טוען באותה נשימה כי אסור למהר ולהכות את האישה, אך אם כבר מכים אותה, כאמור, יש לעצור מייד כאשר האישה מזכירה את שם אלוהים.