פסגות יקים חברת ביטוח על הפלטפורמה של שירביט

בית ההשקעות צפוי להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשיפור המערכות ובהרחבת הפעילות שירכוש מהחברה שבשליטת יגאל רב-נוף ■ גורם בענף: "זו בשורה לשוק. פסגות זה לא עוד שחקן"

לאחר שנים של גישושים הופך בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות, לראשונה גם לחברת ביטוח. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות שבניהול חגי בדש ובשליטת קרן אייפקס, עומד לרכוש את פעילות ביטוח החיים של חברת שירביט, שבבעלות יגאל רב-נוף. על דבר המו"מ בין הצדדים פורסם לראשונה ב"גלובס" בפברואר השנה.

על פי הערכות בשוק, היקף הרכישה מסתכם בכ-10 מיליון שקל בלבד, אולם לצד המהלך ישקיע פסגות עוד עשרות מיליוני שקלים בגין הפעילות הנרכשת בטווח הקצר, בשיפור המערכות ובהגדלת העסק. לאורך השנים מדובר על השקעות מתוכננות של מאות מיליוני שקלים בתחום הביטוח.

בפסגות בוחנים מזה תקופה ארוכה כניסה לתחום הביטוח כמבטח, כך שישלים את ארסנל מוצרי החיסכון לטווח ארוך שלו (פעילויות הפנסיה והגמל שבבעלותו). לשירביט תיק ביטוח חיים קטן שכולל רישיון רגולטורי ופעילויות ביטוח חיים טהור ("ריסק") ואובדן כושר עבודה. התיק אינו כולל פוליסות חיסכון. עם זאת, על פי הציפיות, ברגע שפסגות ייכנס לתחום, הוא ירחיב את פעילות הביטוח גם לקטגוריה זו.

על פי הערכות בשוק, באגף הפיקוח על הביטוח באוצר, בראשות פרופ' עודד שריג, מודעים להתפתחויות ומברכים על המהלך. לאור זאת, בית ההשקעות צפוי לקבל אישור למכירת תוכניות חיסכון במהרה.

גורם בכיר בשוק הביטוח אמר היום ל"גלובס" כי "בפסגות מתחילים בקטן וקונים פלטפורמה. יחד עם העוצמה של בית ההשקעות תהיה למהלך הזה השפעה עצומה על השוק". לדבריו, "מדובר כאן בבשורה לשוק. פסגות זה לא עוד שחקן, מה גם שמהעסקה מסתמנת מחויבות של הבעלים של פסגות ובוודאי של הנהלת בית ההשקעות".

נחיתות מול קבוצות הביטוח הגדולות

ב-2012 רשמה שירביט פרמיות בהיקף זניח למדי מבחינת שוק הביטוח, וגם בהשוואה לשאיפות של פסגות. מנגד, בפסגות מנוהלים כיום נכסי גמל והשתלמות בהיקף של כ-50.2 מיליארד שקל ונכסי פנסיה בהיקף של מעל ל-300 מיליון שקל (היקפים שאליהם הגיע תוך זמן קצר מאוד מהקמת הקרן).

כאמור, סדרי הגודל של היכולות של פסגות ושירביט שונים מאוד. בפסגות מנוהלים כ-170 מיליארד שקל והוא תלוי מאוד בשוק החיסכון לטווח ארוך, בו יש לו נחיתות רבה למול קבוצות הביטוח הגדולות. בבית ההשקעות כ-1.3 מיליון לקוחות פרטיים וכ-25 אלף לקוחות עסקיים, כאשר לאורך השנים הוא רכש החזקות ב-7 סוכנויות ביטוח גדולות למדי.

מבחינת המנכ"ל בדש זוהי העסקה האסטרטגית השנייה שהוא מוביל מאז כניסתו לתפקיד לפני פחות משנה. קדם לה המהלך לרכישת חברת תעודות הסל של בית ההשקעות מיטב בכ-150 מיליון שקל.

בעבר היה פסגות במו"מ מתקדם לרכישת פעילויות ביטוח החיים של איילון ביטוח, שבשליטת לוי רחמני, ושל הכשרה חברה לביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא. בשני המקרים המגעים לרכישת הפעילויות שכוללות גם פוליסות חיסכון, היו מתקדמים אך לא הבשילו לכדי עסקה.

המספרים של פסגות
 המספרים של פסגות

פסגות
 פסגות