הקיצוץ ברשויות המקומיות יבוטל - בתמורה להעלאת הארנונה

הרשויות המקומיות הסירו את איום השביתה, לאחר שהושג הסכם עם משרד האוצר ■ במסגרת ההסכם יעבירו הרשויות החזקות 450 מיליון שקלים למדינה, שימומנו על ידי העלאת הארנונה השנתית ב-15 שקלים

לשר האוצר יאיר לפיד עוד מצפה מאבק ארוך על דעת הקהל בעקבות תכנית הגזירות עליה הכריז, אך על משוכה אחת הצליח לדלג: הרשויות המקומיות הסירו הערב (א') את האיום לפתוח מחר בשביתה, לאחר שהושג הסכם עם משרד האוצר.

במסגרת ההסכם עם השלטון המקומי, יבוטל קיצוץ בסך 700 מיליון שקל שתוכנן להתבצע בעיקר ברשויות החלשות. בתמורה יעבירו הרשויות החזקות למדינה 450 מיליון שקל, שימומנו על ידי העלאת הארנונה ב-15 שקל בשנה לכל בית-אב.

מוקדם יותר היום איים יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן. בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט הזהיר בוחבוט: "אם לא יהיה שינוי במשא-ומתן עם האוצר, נפתח בשביתה כללית שתכלול את כל השירותים העירוניים".

בסוף השבוע שעבר אמר יושב-ראש מטה המאבק, ראש העיר רמת-השרון איציק רוכברגר, כי "המדינה חייבת לקחת אחריות על הגירעון הענק, ואני קורא להעמיד לדין את שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, על רשלנות במילוי תפקידו".