פלורנטינו פרז בדרך לעוד כהונה כנשיא ריאל מדריד

הסיבה? אין מועמד שיוכל לעמוד בתנאים הכלכליים שנדרשים מנשיא נבחר; גם בבחירות הקודמות ב-2009 היה פרז המועמד היחיד לתפקיד

בתקשורת הספרדית טוענים כבר מספר שבועות כי חלק גדול מהשמות המפוצצים של שחקנים שיגיעו בקיץ הקרוב לריאל מדריד, הם בסך הכל חלק מרטוריקה רגילה של נשיא המועדון פלורנטינו פרז. רטוריקה בה משתמש פרז בכל פעם שמתקרבות הבחירות לנשיאות, על מנת למשוך את חברי המועדון ("סוסיוס") להצביע עבורו.

אלא שככל הנראה פרז, 66, כלל לא יצטרך הפעם לזרוק שמות לאוויר. לפי העיתון הכלכלי "אל קונפידנסיאל", פרז צפוי לזכות בקדנציה נוספת בתפקיד בגלל שבבחירות שייערכו בחודש יולי הוא יהיה המועמד היחיד. בכך הוא צפוי להיבחר לקדנציה שנייה ברציפות ורביעית בסך הכל.

זו לא תהיה הפעם הראשונה שפרז זוכה בבחירות ללא קרב. גם בבחירות הקודמות שנערכו בשנת 2009 נהנה פרז מכך שאף חבר מועדון לא העמיד את עצמו לבחירה, מאחר שלא נמצא מועמד מלבדו שהצליח להעמיד את הערבויות האישיות הכבדות הנדרשות ממועמד לנשיאות, שעמדו אז על סכום של 57 מיליון אירו. גם הפעם הסיבה העיקרית לכך שפרז יהיה מועמד יחיד הן הערבויות הכלכליות הכבדות, שחייב מועמד לנשיאות להעמיד כתנאי לבחירה.

פרז, איש אמיד מאוד שמחזיק בחברות בנייה ונדל"ן, נהנה מהון פרטי שמוערך על-ידי "פורבס" ב-1.4 מיליארד דולר נכון למארס 2013, שמציב אותו במקום ה-12 בין עשירי ספרד.

בעקבות כך תקף נשיא ריאל מדריד בעבר, רמון קלדרון, את פרז בראיון ואמר בין היתר, כי "התנאים החדשים שהעביר פרז כתנאי לבחירה לנשיאות הם אלו שימנעו ממנו תחרות מצד מועמדים". קלדרון מתכוון, כאמור, לתנאי הסף הכלכליים האישיים שנדרשים ממועמדים לתפקיד.

קלדרון, שהתפטר מנשיאות ריאל בשנת 2009 בתום קדנציה בת 3 שנים, התייחס גם להבאתו של ז'וזה מוריניו לאימון ריאל על-ידי פרז, ואמר כי "מוריניו גרם נזק תדמיתי גדול לריאל מדריד". כשנשאל על המאבקים לנשיאות, סיפר קלדרון על הלחץ שהופעל עליו מהרגע שנבחר לתפקיד. "קשה להבין את הלחץ שיש על מי שנושא בתפקיד כזה. בתקופה שלי זה אפילו היה גרוע יותר, בגלל שבבחירה שלי כנראה 'גנבתי' צעצוע מאוד חשוב לאנשים מסוימים בספרד, שהשתמשו במועדון הזה לצרכים הפרטיים שלהם. כתוצאה מכך אחד מהם אפילו שילם מיליון אירו כדי לרגל אחרי אשתי והילדים שלי במשך 8 חודשים".

ב-1995 נכשל פלורנטינו פרז בניסיון הראשון שלו להיבחר לנשיאות ריאל מדריד. בשנת 2000 הוא נבחר בפעם הראשונה, עם רוב מוחלט של 94.2%, בזכות קמפיין בחירות שכלל את הבאתם של כוכבים גדולים ביניהם לואיש פיגו. ב-2006 הוא התפטר, אבל שלוש שנים אחר כך שוב נבחר, הפעם כאמור כמועמד בודד.