בנט: נמנע הקיצוץ בתקציב המדען הראשי לסטארט-אפים

תקציב המדען הראשי יעמוד על 1.3 מיליארד שקל ■ בנט: "קיצוץ בסטארט-אפים היה קיצוץ בתקווה לצמיחה של המשק הישראלי כולו, ולזה לא יכולתי להסכים"

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט הודיע היום (ב'), בסיכום עם משרד האוצר, כי הצליח "להקטין בצורה משמעותית" את הקיצוץ בתקציב המדען הראשי, ובהשקעה במו"פ הישראלי.

"קיצוץ בסטארט-אפים היה קיצוץ בתקווה לצמיחה של המשק הישראלי כולו, ולזה לא יכולתי להסכים", מסר בנט. "זוהי הדרך היחידה להוציא את המדינה מגירעון. גם אם אנו נאלצים להצטמצם בהווה, אסור לנו לפגוע בעתיד".

תקציב המדען הראשי יעמוד על 1.3 מיליארד שקל. לפי בנט, "הקיצוץ המוצע בתקציב המדען הראשי עלול היה להנחית מכת מוות על צמיחתן של חברות יזמיות ועל תדמית ישראל כ'סטארט-אפ ניישן', אך הצלחנו למנוע זאת. כעת המדען הראשי ימשיך לטפח חברות יזמיות ופרויקטים המהווים את העתיד של המשק הישראלי... נמשיך לפעול על-מנת להגדיל את תקציב המדען הראשי בעתיד".

האוצר תכנן לקצץ שליש מתקציב המדען הראשי במשרד הכלכלה, מה שהיה משפיע לרעה על צמיחת הסטארט-אפים, חממות טכנולוגיות וחברות הפועלות בפריפריה.

המדען הראשי, אבי חסון, ציין כי "אני שמח ששר הכלכלה הצליח להקטין בצורה משמעותית את הפגיעה בתקציב המדען הראשי. כמדינה, חשוב שנשמור על מנוע הצמיחה המרכזי שיש לנו. נמשיך לעשות כל שביכולתנו לייצר כלים מגוונים להגדלת ההשקעה במו"פ, כדי לעודד תעסוקה וצמיחה בכלכלה הישראלית".