מהפכה בשירותי הדת: "מעתה תוכלו להתחתן בכל מקום"

שר הדתות נפתלי בנט הודיע על רפורמה בת 3 מהלכים ■ מעתה יהיה אפשר להירשם לנישואים ברבנות ללא קשר למקום המגורים, הפוליטיקה תנותק משירותי הדת, והמועצות הדתיות יאוחדו ■ בנט: "זה כמו הרפורמה בנמלים, רק כפול שלוש"

על רקע המחלוקות סביב תפילת נשות הכותל ובחירת הרב הראשי הבא לישראל, כינס שר הדתות נפתלי בנט מסיבת עיתונאים ובה הכריז על רפורמה בשירותי הדת. בנט הכריז על שלושה מהלכים מרכזיים במסגרת הרפורמה: אדם שרוצה להירשם ברבנות יוכל לעשות זאת בכל אזור בארץ, הפוליטיקה תנותק מהבחירה במועצות הדתיות והמועצות יאוחדו. כמו כן הביע שאיפה כי יהיה רב ראשי ציוני אחד לפחות.

"אנו יוצאים לדרך במהפכה ענקית שלא נעשתה במשך עשרות שנים", הכריז בנט, "במונחים של המשק הישראלי זה מקביל לרפורמה בנמלים אבל כפול שלוש". לדברי בנט, מטרתם של שלושת המהלכים היא לשפר את איכות השירות שנותן משרד הדתות לציבור. "אין תחרות ביהדות, אבל יכולה וצריכה להיות בשירות לציבור בישראל. לדבריו, הצעד בו ייבחרו ראשי מועצות דתיות לפי אמות מידה מקצועיות וללא שיוך פוליטי "ייעקר את האפשרות לחלק ג'ובים".

סגן שר הדתות אלי בן דהן אמר כי גם השירות במקוואות ישופר. "לפני שבועיים הכרזתי על תחרות המקווה היפה והאסתטי", ציין בן דהן, "אני מקווה ומצפה שכל מקווה שרואה את עצמו כזה ייכנס לתחרות".

בשבוע שעבר נקלע בנט לוויכוח מתוקשר עם שרת המשפטים ציפי לבני, בנושא תפילת נשות הכותל. לבני האשימה את בנט כי הוא מנסה לקבוע תקנות חדשות שיאסרו את תפילת הנשים במקום והודיעה כי תסרב לחתום על התקנות.

"אני מביאה לידיעתך את עמדתי העקרונית בנושא, עוד טרם התקנת תקנות חדשות", כתבה לבני במכתב לבנט. "קביעת בית המשפט מקובלת עליי ואני גם סבורה שהיא תתרום משמעותית לקידום הנשים בחברה הישראלית והדתית".

סגן שר הדתות אלי בן דהן אמר כי גם השירות במקוואות ישופר. "לפני שבועיים הכרזתי על תחרות המקווה היפה והאסתטי", ציין בן דהן, "אני מקווה ומצפה שכל מקווה שרואה את עצמו כזה ייכנס לתחרות".

בנט על הנמלים: "מצדי שייקחו משכורות של 90 אלף שקל"

במענה לשאלות התייחס בנט לסערה גם המתחוללת בימים האחרונים סביב התוכנית לצאת במכרז לנמל פרטי חדש. "הגיע הזמן שממשלת ישראל תכניס את הידיים למקומות הכי קשים", אמר שר הכלכלה, "זה צוואר הבקבוק של הכלכלה הישראלית". לדבריו, כמות השביתות האיטלקיות בשנה האחרונה היתה עצומה. "בכל פעם שספינה עומדת בים זה מיליון שקלים שמועמסים על הציבור הישראלי", ציין בנט.

אחרי המאבק בין דפי הפייסבוק ובתקשורת עם וועדי העובדים בנמלים הדגיש שר הכלכלה כי עינו אינה צרה במשכורתיהם.

"מצדי שייקחו 70-80-90 אלף שקל, 40% מהם הם בעלי משפחות", אמר. "אני רוצה שיהיה נמל לידם, והיבואנים, היצואנים והציבור יחליטו מי יותר טוב".