גלעד ארדן: "למה צריך שידור ציבורי? שתי מילים: רוני מיילי"

כתב בפייסבוק: "התמורה לאגרה אינה מספקת, וזה כנראה האנדרסטייטמנט של השנה; יש לי אחריות ומחויבות להעניק לציבור שידור ציבורי איכותי וראוי"

"מה שהיה הוא לא מה שיהיה" - כך כתב היום (ה') השר גלעד ארדן בדף הפייסבוק שלו, בהתייחסו לרשות השידור.

בפוסט שפרסם, כתב לחבריו השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור כי הוא נפגש עם אנשי תנועת "עורו" המבקשת לבטל את אגרת רשות השידור, ומצא בה "שותפים לדרך", לדבריו, "שמבינים שהשידור הציבורי חייב להשתנות".

לדבריו, "הבהרתי לחברים, כמו שכתבתי לכם כאן לא מזמן, שאני מודע לעיוותים בשיטה הנוכחית של גביית האגרה וההכרח לשנותה. אני גם ער לכך שהתמורה לאגרה איננה מספקת, וזה כנראה האנדרסטייטמנט של השנה. חשוב לי שננהל שיח אחראי בנושא.

"במדינה קטנה עם כלכלה ריכוזית כמו שלנו, כשהתקשורת המסחרית נשלטת על-ידי גופים בעלי אינטרסים כלכליים, חשוב לכולנו שיהיה כאן גם ערוץ ציבורי ועצמאי שישדר חדשות, תחקירים ותוכניות איכות.

"גם רומא לא נבנתה ביום, ויש לי אחריות ומחויבות לבחון היטב את כל החלופות והמגבלות החוקיות שיש להסדיר כדי שנעניק לציבור שידור ציבורי איכותי וראוי. בימים אלה אני בוחן את הנושא על כל היבטיו.

"לסיום, למה צריך שידור ציבורי? יש לי שתי מילים לומר לכם: רוני מיילי", כתב השר, כשהוא מתייחס למתמודד בתוכנית "האח הגדול" שהודח על רקע התבטאויות הומופוביות וגזעניות.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ארדן שוקל לצאת לרפורמה שנייה ברשות השידור, אם הרפורמה הנוכחית אכן תצא לפועל, ובכוונתו לבחון האם הרפורמה הזו אכן תביא להבראת השידור הציבורי.