באיירן מינכן זכתה בליגת האלופות בכדורגל לעונת 2012-13

הגמר הגרמני הסתיים בסגירת מעגל מתוקה במיוחד: לאחר ההפסד בגמר בשנה שעברה, זכתה אמש באיירן מינכן בתואר אלופת אירופה ■ באיירן גברה על יריבתה הגרמנית אף היא, בורוסיה דורטמונד ■ את השערים לזכות באיירן הבקיעו מנדז'וקיץ' ורובן

אלופת האלופות: הגמר הגרמני של הצ'מפיונס ליג הסתיים אמש (שבת) בניצחון של באיירן מינכן, שהוכתרה לאלופת אירופה בפעם השישית בתולדותיה.

אל מול 90 אלף צופים באצטדיון וומבלי שבלונדון, השיגה הקבוצה ממינכן את הניצחון הודות לחלוץ הקרואטי מריו מנדז'וקיץ' הקרואטי שהבקיע את השער הראשון בדקה ה-60 של המשחק. אריין רובן הבקיע את שער הניצחון לקראת סופו של המשחק, זאת לאחר שגנדוגאן מדורטמונד הבקיע שער מעמדת העונשין בדקה ה-67 והשווה את התוצאה - באופן זמני בלבד.

הקבוצה שהפסידה, בורוסיה דורטמונד הגרמנית גם כן, תיאלץ להמשיך לחלום על התואר גם בשנה הבאה. הפעם האחרונה שזכתה בו הייתה ב-1997.

הפעם האחרונה בה זכתה באיירן מינכן בגביע ליגת האלופות הייתה ב-2001, אז גברה בגמר על ולנסיה הספרדית לאחר קרב פנדלים. הניצחון השנה הוא פיצוי מתוק במיוחד על ההפסד המר בשנה שעברה, אז הגיעה באיירן למשחק הגמר שנערך במגרש הביתי שלה במינכן והפסידה בו לצ'לסי האנגלית בבעיטות עונשין מ-11 מטרים.

גמר ליגת האלופות השנה נחשב למפתיע במיוחד - זאת לאחר שאף קבוצה אנגלית או ספרדית הגיעו לשלב הסופי. ריאל מדריד וברצלונה הובסו בחצאי הגמר על ידי הקבוצות הגרמניות שהעפילו לגמר ויצרו גמר כל-גרמני.