הוסרה הצעת חוק לביטול מגבלות הגיל והכהונה בבחירות לרבנות

הצעת החוק הפרטית זכתה לביקורת, בטענה כי מדובר בחקיקה פרסונלית שמטרתה לאפשר ליעקב אריאל ולשלמה עמאר להתמודד על תפקיד הרב הראשי

מי יהיה הרב הראשי הבא? הצעת החוק לביטול מגבלות הגיל והכהונה בבחירות לרבנות הראשית ירדה משולחן ועדת השרים לענייני חקיקה.

הבוקר (א') משך ח"כ זבולון קלפה (הבית היהודי) את הצעת החוק לביטול מגבלות הגיל והכהונה בבחירות לרבנות הראשית מדיוני ועדת השרים לחקיקה, לאחר שהתברר כי ככל הנראה היא לא תזכה לרוב בוועדה.

מדובר בהצעת חוק פרטית שזכתה לביקורת, בטענה כי זוהי חקיקה פרסונלית שכל מטרתה לאפשר לרב יעקב אריאל ולרב שלמה עמאר להתמודד על תפקיד הרב הראשי.

על-פי ההצעה תבוטל מגבלת הגיל להתמודדות לתפקיד הרב הראשי, וכן יתאפשר לרב ראשי מכהן להתמודד לכהונה נוספת.

כעת לא ידוע אם תחודש הצעת החוק, או שלא ניתן יהיה להעלות אותה שוב טרם בחירת הרב הראשי הבא.

טרם משיכתה של ההצעה משולחן הדיונים שיגר עו"ד אילן בומבך מכתב חריף לחברי ועדת השרים; ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; וליועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון; במסגרתו טען כי אסור להעלות את הצעת החוק על שולחן הדיונים.

במכתב צוין: "הצעה פרטית זו, שהינה קטנת מימדים, מהווה שינוי גדול, דרמטי וכפי שנסביר - פסול ובלתי חוקתי, לשינוי 'כללי המשחק' בכל הנוגע למירוץ לבחירת רב ראשי לישראל. וכל זאת, תוך ניסיון מובהק ובלתי מוסתר 'לתפור' את התפקיד לרבנים הנכבדים שלמה עמאר ויעקב אריאל.

"מדובר בחקיקה פרסונלית לכל דבר ועניין, שאפילו איננה מתיימרת להיות אחרת. מדובר בניסיון להתאים תפקיד ציבורי, בכיר שבבכירים, לשני רבנים נכבדים שאינם עומדים בתנאי הסף לבחירה, כפי שמצויים כיום, ומזה 33 שנה (!), בחוק הרבנות הראשית לישראל".

בומבך ציין עוד כי בחודש שעבר התבטאה גם שרת המשפטים, ציפי לבני, העומדת בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, כנגד קידומם של החוקים הפרסונליים שנועדו להכשיר את מינויים של הרבנים יעקב אריאל, נשיא ארגון רבני צהר, והרב הראשי המכהן, שלמה עמאר, לכהן כרבנים הראשיים הבאים.