לבני: לא לקחתי את תפקיד שרת המשפטים מתוך חוסר ברירה

שרת המשפטים בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "מיומי הראשון בכנסת פעלתי לקידום חוקה. אני מחויבת לקדם ולו את הפרק הראשון של חוקה בישראל"

"הבוקר אושר חוק השוויון בנטל, אבל מתברר שלא כולם שווים. אני מצטרפת לקריאה שקוראת לכל החרדים לשרת, וצריך לבחון את ההחלטה שמבדילה בין ישיבה לישיבה ובין כיפה לכיפה. לא ייתכן שבתוך הקבוצה יהיו מי שישרת יותר ומי שישרת פחות" - כך אמרה הערב (ד') שרת המשפטים, ציפי לבני, בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

לבני, שדיברה בפאנל של שרי המשפטים לדורותיהם, הקדישה את דבריה בעיקר לסוגיית השוויון. "שוויון הוא גם שוויון לנשים. התקדמנו כשקבענו שהדרת נשים תהיה עבירה פלילית, אבל נעצרנו מול נשות הכותל. גם אם הן פועלות בצורה משונה בעיניי, אני אתמוך בהן".

עוד אמרה לבני, לה זו הקדנציה השנייה כשרת משפטים, כי מדובר בתפקיד מהותי ולא פורמלי. "חשוב שלשר משפטים תהיה אג'נדה", אמרה.

לבני ציינה כי קיים קשר בין שני תפקידיה בממשלה - שרת המשפטים והממונה על המשא-ומתן המדיני. "קיים קשר בין שני התפקידים - יש שני ערכים: המשא-ומתן מהבית החוצה ומהבית פנימה. לקחתי את התפקיד מתוך אמונה ולא מתוך חוסר ברירה. אלה הן שתי משימות שלובות שאני מחויבת להן לחלוטין".

נושא נוסף שהעלתה לבני בנאומה הוא הנושא הכאוב של התמשכות ההליכים המשפטיים בישראל. "בנושא קיצור התהליכים המשפטיים, אני בוחרת באזרח", אמרה.

כמו כן הבטיחה שרת המשפטים החדשה לקדם חקיקה של חוקה בישראל. "מיומי הראשון בכנסת פעלתי לקידום חוקה. אני מחויבת לקדם ולו את הפרק הראשון של חוקה בישראל", אמרה לבני.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, אמר בתגובה לדברי לבני: "אני מאחל לך, כבוד השרה, הצלחה רבה בתפקידך המאתגר כשרת המשפטים, כמו גם בתפקידך כשרה הממונה על התהליך המדיני. בפנינו עומדים אתגרים גדולים. לשכת עורכי הדין תעמוד לצידך, ויחד נגשים את מטרתנו לחיזוק מערכת המשפט, שמירת שלטון החוק, למען ציבור עורכי הדין ולמען הציבור כולו".