בניגוד למומחי האוצר: לפיד מתנגד להפסקת הדיור הציבורי

במסגרת התוכנית הכלכלית הציעו בכירי האוצר לבטל את החוק המקנה דירות ציבוריות לזכאים, ובמקום זה לממן באופן ישיר את דמי השכירות של אותם זכאים ■ לפיד הכריע: הדיור הציבורי לא יבוטל

בניגוד לעמדת אגף התקציבים במשרד האוצר - שר האוצר יאיר לפיד מתנגד להפסקת מכירת הדירות הציבוריות: לפיד הכריע היום (ב') שוב בניגוד לעמדה המקצועית של אגף התקציבים, והפעם בנושא הדיור הציבורי.

במסגרת התוכנית הכלכלית הציעו בכירי האוצר לבטל את החוק המקנה דירות ציבוריות לזכאים, ובמקום זה לממן באופן ישיר את דמי השכירות של אותם זכאים. עמדת אגף התקציבים תואמת את המלצות ועדת טרכטנברג, שגם שם ראו במכירת הדירות הציבוריות צעד לא צודק שמייצר "סלאמס" (שכונות עוני).

בלשכתו של לפיד אישרו שהוא התנגד להפסקת מכירת הדירות הציבוריות, אך הודיעו שבניגוד לפרסומים הוא לא חזר בו אלא טרם הכריע בעניין עד כה. לפיד תומך בהמשך מכירת הדירות הציבוריות.

באגף התקציבים הסבירו בעבר שהחוק הקיים אינו חברתי ואינו צודק, כיוון שהממשלה לא חייבת לדאוג לדירה אלא לדיור והדרך הטובה לכך היא שכירות שכן הזכאי רשאי לבחור היכן הוא רוצה להתגורר.

עמדת אגף התקציבים הייתה שהשיטה הנוכחית מייצרת שכונות עוני, וכמו כן מתן דירה לזכאים מאפשר לצאצאים לרשת את הדירה כאשר הסיוע לזכאי עובר לילדיו. בנוסף, עמדת האגף היא שהשיטה הנוכחית מייצרת אי-שוויון בין הזכאים שכן דירה בר"ג עולה הרבה יותר מדירה דומה בקרית שמונה.