גוגל תהפוך בקרוב לפלטפורמת האפליקציות הפופולרית בעולם

48 מיליארד אפליקציות הורדו עד כה במערכת ההפעלה אנדרואיד

אפל צפויה לאבד את הכתר של פלטפורמת האפליקציות המובילה בעולם לגוגל בחודשים הקרובים, בעוד היריבה שלה סוגרת את הפער ביחס ליצרנית האייפד.

הרגע הזה יסמן את הסוף של אחד היתרונות הבולטים והוותיקים של אפל, שנתונה בתחרות קשה מול סמסונג ומכשירים חדשים מתוצרת מוטורולה של גוגל.

אפל השתמשה ביתרונה בתחום האפליקציות כדי לשמור על יתרון תחרותי על פני יריבות בתחום הטלפונים החכמים בעוד הללו שיפרו את היצע המכשירים שלהם. אך פלטפורמת האנדרואיד הצליחה לכבוש לאחרונה את רוב המפתחים, מה שהביא למבחר גדול יותר של אפליקציות, שצפוי להדביק את הפער מול אפל בקרוב.

בחודש האחרון הכריזה אפל על כך שמספר ההורדות לאייפון, אייפוד ואייפד הגיע ל-50 מיליארד. יותר מ-850 אלף אפליקציות זמינות להורדה ב-App Store.

בה בעת, גוגל מסרה כי מספר ההורדות עבור מכשירים על פלטפורמת האנדרואיד הגיע ל-48 מיליארד. מכיוון שקצב ההורדות של גוגל, על פי דיווחיה, עומד על 2.5 מיליארד לחודש לעומת 2 מיליארד אצל אפל, אנליסטים צופים כי גוגל תעקוף את אפל במספר הכולל של ההורדות וכן מבחינת האפליקציות המוצעות במהלך החודשים הקרובים.

"קצב ההורדות אצל גוגל גבוה יותר, לכן אני חושב שהיא תגיע למספר גבוה יותר של הורדות תוך כמה חודשים, אם לא קודם לכן", כך אמר הוראס דדיו מבלוג הטכנולוגיה Asymco. אפל, שמכרה כ-600 מיליון מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה iOS, בהשוואה לכ-900 מיליון מכשירים מבוססי אנדרואיד, צפויה לחשוף את מערכת ההפעלה העדכנית שלה ב-Worldwide Developer Forum next week בחודש הבא. האייפון ואייפד מהווים עדיין מקורות הכנסה משלתמים יותר עבור מפתחים מאשר חנות ה-Play של גוגל.

חלקה של גוגל בהכנסות גדל

חברת Distimo, ספקית של כלי אנליזה לאפליקציות, מעריכה כי חלקה של גוגל בהכנסות היומיות מחנות האפליקציות העיקריות שלה עלה "במידה משמעותית" בששת החודשים האחרונים, מ-19% בנובמבר 2012 ל-27% באפריל.

"זה לא תמיד נכון שההכנסות אצל גוגל יהיו נמוכות יותר", כך אומר וינסנט הוגסטדר, מנכ"ל Distimo. הוא ציין, כי אפליקציות מסוימות, כמו Whatsapp Messenger, מרוויחות יותר מאנדרואיד במדינות מסוימות כמו בספרד ואיטליה.

אולם ההכנסות היומיות של 200 האפליקציות המכניסות ביותר בחנות האינטרנט של אפל בארה"ב, שעומדות על 5.1 מיליון דולר, גדולות עדיין פי ארבעה מההכנסות המקבילות בחנות של גוגל, כך על פי ההערכות של Distimo. אפל אמרה בחודש שעבר כי היא שילמה יותר מ-9 מיליארד דולר למפתחים באמצעות ה-App Store מאז השקתה, לאחר שנטלה עמלה של 30% מכל אפליקציה שנמכרה.

על אף שמכשירים מבוססי אנדרואיד עדיין חסרים כמה מהאפליקציות הפופולריות ביותר הקיימות באייפון, מפתחים משיקים לעתים קרובות על שתי הפלטפורמות כמעט בו זמנית.

המשחק Draw Something 2 של חברת Zynga הופיע בחנות של גוגל בשבוע שעבר, חודש לאחר שהושק אצל אפל, בעוד ש-Vine, האפליקציה של טוויטר שמאפשרת ליצור סרטונים באורך שש שניות, הושקה לאייפון בינואר וצפויה להשיק גרסה לאנדרואיד בזמן הקרוב.

גוגל
 גוגל