מסך טלוויזיה של שארפ - איכותי, אבל בלי עברית

המסך 60 אינץ' של שארפ טוב, אבל היא תצטרך להתאמץ מאוד בשביל להתחרות מול שאר השחקניות בשוק, שנמצאות בימים אלו בהשקות של הדגמים החדשים

בשנה האחרונה מנסה שארפ מנסה לנכס לעצמה את תחום המסכים הגדולים. החברה היפנית מציעים מסכים בגדלים של 60, 70 ו-80 אינץ' ומנסה להתחרות על כספו של הצרכן מול יצרניות פופולריות ממנה.

עיצוב: בדקנו את המסך LE840 המגיע בגודל 60 אינץ'. מדובר בדגם יחסית דק, המגיע עם מסגרת ורגלית כסופה, הנותנים לו מראה אלגנטי בסלון. המסגרת לא דקה ביחס למה שמציעה המתחרה הדרום קוריאנית LG. היא מורגשת מאוד וקצת קשה להתרגל אליה.

ממשק: שארפ לא טרחה לגייר את הממשק שלה לעברית, וחבל שכך. גם הממשק מאכזב. הוא מיושן מאוד בעיצוב שלו, לא ידידותי וכזה שירתיע את המשתמש הבסיסי ליהנות מהגדרות נוחות של המכשיר החדש שקנה.

יכולות חכמות: יש ממשק ייעודי למספר אפליקציות, כמו יו-טיוב, טוויטר, שירות המוזיקה Aupeo ואלבומי התמונות של גוגל - פיקסה. עד ששארפ לא תוציא אפליקציות מקומיות, מדובר ביכולת פחות מעניינת במוצר שלה. יש אפשרות לצפות בקובצי תמונות ווידיאו מכונן קשיח חיצוני, כולל קובצי DiVX, אבל אין יכולת לקרוא קבצי תרגום בעברית.

חיבוריות: ה-LE840 לא כוללת חיבור אינטרנט אלחוטי פנימי, אלא כזה המגיע עם מתאם חיצוני המגיע בערכה.

איכות תמונה: שארפ מציעה את המסך בטכנולוגיית Edge LED באיכות טובה, הצבעים נראים חיים, אבל עדיין, כאשר צופים בשידור HD מהכבלים, התמונה לא מספיק נקייה ויש הפרעות קלות בדמויות של אנשים. ההתמודדות עם שידורים של ערוץ 10 או 2 סבירה מאוד למסך בגודל 60.

ה-LE840 כולל טכנולוגיית Quattron המוסיפה דגש לצבע הצהוב, באמצעות שילוב שלו בצבעי היסוד של המסך. הצבע צהוב בהחלט נראה מוצלח ואפשר לשים לב לאפקט שלו בתמונות עם אובייקטים חומים. יש אופציה לצפייה בתלת ממד, למי שעדיין לא התאכזב מהטכנולוגיה הזו.

סאונד: הצליל סביר, הצלילים חזקים וברורים.

בשורה התחתונה: המסך של שארפ טוב, אבל היא תצטרך להתאמץ מאוד בשביל להתחרות מול שאר השחקניות בשוק, שנמצאות בימים אלו בהשקות של הדגמים החדשים.

מחיר: 14,600 שקל עבור מסך 60 אינץ'.

ציון: 8.