HTC דגם 8S - ווינדוס פון מוצלח, נוח ולא יקר

אהבנו את ה-8S כסמארטפון ווינדוס פון ברמת מחיר הביניים. הוזלה קצת יותר משמעותית במחיר הייתה הופכת אותו למועמד אטרקטיבי יותר לקנייה

מכירות מכשירי הווינדוס פון 8 עדיין לא ממריאות בישראל וגם חנות האפליקציות עדיין לא השתפרה בצורה משמעותית במבחר התכנים שלה. למרות המצב, יצרניות הטלפונים עדיין ממשיכות להביא דגמים נוספים לשוק, במחירים נמוכים יותר, במטרה להגדיל את החדירה ובכך לחשוף יותר משתמשים למערכת ההפעלה של מיקרוסופט, מה שאולי גם יגרום לפיתוח אפליקציות נוספות. כזה הוא ה-8S של HTC, הנמכר דרך היבואן הרשמי טאץ' גרופ.

עיצוב ומידות: מדובר באחד ממכשירי הווינדוס פון היפים שראינו. הוא מגיע במראה שחור עשוי מגומי רך ונעים למגע. החלק התחתון בו ממוקמים הכפתורים, נצבע בצבע לבן, שנותן למכשיר מראה מאוד אלגנטי ושונה מסמארטפונים אחרים בשוק. העובי של הסמארטפון עומד על 10.3 מ"מ בלבד והמשקל 113 גרם. התוצאה ידידותית מאוד לאנשים שסולדים מהטלפונים הענקיים שיוצאים היום לשוק. כמובן שהמסך מגיע בהתאם למידות - 4 אינץ' -ברזולוציה לא גבוהה של 480 על 800 פיקסלים, אבל באיכות שהפתיעה אותנו מאוד לטובה ועם תאורה אחורית יחסית חזקה ומיגון נגד שריטות מסוג גורילה גלאס.

חומרה: מעבד כפול ליבה של קוואלקום במהירות 1 ג'יגה הרץ, חצי ג'יגה זיכרון, רק 4 ג'יגה זיכרון פנימי לאחסון, אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון (עד 32 ג'יגה) ואקולייזר של חברת ביטס, המשפר בעיקר את צלילי הבאס.

ממשק: הווינדוס פון 8 היא בסך הכול מערכת הפעלה טובה, שמציעה יתרונות כמו ממשק אריחים שניתן לשינוי והתאמה אישית, תוכנת וורד ואקסל, מהירות תגובה טובה וגם זמן צריכת סוללה ארוך. במקרה של ה-8S, סוללה בהספק לא גבוה של 1700 מילי אמפר מחזיקה בקלות עד השעות הקטנות של הלילה ואפילו יותר. הבעיות הן במבחר האפליקציות המצומצם ותקלה בשימוש בג'ימייל (מענה למיילים נשלח בג'יבריש אם לא מוחקים את שורת הנושא). HTC הוסיפה אפשרות להנמכת הצלצול כאשר מרימים את הטלפון, ואפשרות להגברתו כאשר הוא נמצא בתיק או כיס המכנסיים.

מצלמה: חיישן 5 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות בינוניות, לא תמיד מספיק נקיות ולא כדאי להסתמך על היכולת הזו של ה-8S כמצלמה העיקרית.

בשורה התחתונה: אהבנו את ה-8S כסמארטפון ווינדוס פון ברמת מחיר הביניים. הוזלה קצת יותר משמעותית במחיר הייתה הופכת אותו למועמד אטרקטיבי יותר לקנייה.

מחיר: 1,400 שקל.

ציון: 8.5