"מי שהסתכל על ישראל אתמול ימשיך להסתכל גם מחר"

אבשלום שמעי מדסק המניות של דויטשה בנק: "הכניסה למדד לא תומחרה לפני כן. זה מסוג ההודעות שאם זה אכן היה קורה זה היה משפיע בצורה חיובית וכעת זה לא קורה אז לא משפיע לשלילה"

הלילה נודע כי הבורסה באחד העם נותרה מחוץ למדד MSCI אירופה. ההחלטה לא משפיעה במיוחד על המסחר הבוקר בתל אביב.

אבשלום שמעי מדסק המניות של דויטשה בנק, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "הכניסה למדד לא תומחרה לפני כן. זה מסוג ההודעות שאם זה אכן היה קורה זה היה משפיע בצורה חיובית וכעת זה לא קורה אז לא משפיע לשלילה".

- יש לכם עצות מה צריך לעשות כדי לעורר את הבורסה?

"יש מספיק גורמים שמתעסקים עם זה. אנחנו מהצד של הזרים מאוד מסתכלים על המדד הזה וזה היה יכול לתרום לפעילות של הזרים, שבעצם החלה להדרדר מ-2010 שאז ישראל יצאה ממדדי השווקים המתפתחים. הנהלת הבורסה מנסה לעשות כאן כל מיני דברים אבל כנראה שצריך רוח גבית נוספת. לא צריך לשכוח שהמשקיעים המוסדיים בארץ גם מוציאים יותר ויותר כספים לחו"ל וזה גם משפיע".

"צריך להסתכל בהשוואה גם על מחיר הכסף ומה שקורה בעולם. הירידה במחזורים היא שלילית ולא צריך להשלים עם זה".

- אז הזרים לא מושפעים יותר מדי?

"נכון. המצב הלא טוב נשאר כמו שהוא. אם היה אירוע צירוף הוא היה חיובי, אפילו מאוד. אבל זה לא קרה אז נשארנו באותו מצב שלילי למדי. יש עוד מהמצב הקודם. מי שהסתכל על ישראל אתמול ימשיך להסתכל עליה גם מחר ומי שלא הסתכל ימשיך כנראה לא להסתכל עלינו גם מחר וזה אולי היה יכול להשתנות אם היינו נכנסים למדד MSCI".