רשמית: יש מאמן למכבי ת"א - הפורטוגלי פאולו סוזה

מיטש גולדהאר, בעלי מועדון הכדורגל: "התרשמתי ממנו מאד" ■ יחתום על חוזה לשנתיים ■ הרקורד שלו? קריירת משחק גדולה, קריירת אימון מדשדשת

מכבי ת"א כדורגל מצאה מחליף לאוסקר גארסיה: המועדון הודיע היום (ד') באופן רשמי על המינוי של פאולו סוזה לתפקיד המאמן. הפורטוגלי סיכם לשנתיים במועדון, כשהמשימה הראשונה שלו תהיה לנסות להצעיד את הקבוצה אל שלב הבתים של ליגת האלופות.

בעלי הקבוצה, מיטש גולדהאר, אמר לאתר הרשמי של מכבי: "אני מאמין כי לפאולו היו את התכונות להן אנו מייחלים במכבי ת"א, הן כשחקן והן כמאמן - משמעת, מוסר עבודה, וכבוד. מיד כשנפגשנו התרשמתי ממנו מאד". המנהל הספורטיבי של מכבי, ג'ורדי קרויף: "אני שמח שפאולו מצטרף למכבי ואני משוכנע שהוא יצליח להביא אותנו לגבהים חדשים". סוזה עצמו אמר: "מכבי הוא מועדון עם מסורת מפוארת, אוהדים מסורים, ואני מקווה כי ברגע שנעבוד כולם יחד, נצליח להגיע להישגים".

סוזה, 42, הוא שחקן עבר גדול עם 51 הופעות בנבחרת פורטוגל, שעבר בין היתר במועדונים כגון בנפיקה, ספורטינג, אינטר, יובנטוס, דורטמונד. עם השתיים האחרונות הוא אף זכה בליגת האלופות בשנות התשעים.

לגבי קריירת האימון שלו - הרי שבינתיים היא לא ממש התרוממה: שימש כמאמן ראשי בשלוש קבוצות מהצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה) באנגליה - קווינס פארק ריינג'רס, סוונזי ולסטר, מכולן פוטר. לאחרונה עבד במשך שנה וחצי בווידאוטון מצמרת הליגה ההונגרית, איתה הצליח להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית.

בסך הכל ניהל סוזה 175 משחקים בקריירה שלו כמאמן ראשי בכל המפעלים, בהם רשם 44% ניצחונות. קצב צבירת נקודות הליגה שלו בעונת 2011/12 בליגה ההונגרית היה 2.2 בממוצע למשחק (שהספיקו לסיום במקום השני בטבלה). בעונה הקודמת עזב את וידאוטון בינואר כשהיא במקום הרביעי, והקבוצה צוברת 1.5 נקודות בלבד בממוצע למשחק, עקב מה שהוגדר "סיבות משפחתיות".