הדובים התעוררו מתרדמת החורף? "אלה ימים מפחידים"

הדולר נחלש בכ-2% מול הין היפני ומעורר סערה בשווקים; מדד הניקיי צונח בכ-6.4% ומשלים ירידה של 20% בפחות מחודש ■ דניס גרטמן, משקיע ידוע ומנהל בלוג פופולרי טוען כי התנודות הפראיות האלה מרתיעות אותו

התחזקות הין היפני מול הדולר מעוררת סערה בשווקים וגורמת למדד הניקיי לאבד יותר מ-6% מערכו ובסך הכל להשלים ירידה של כ-20% מהשיא שנרשם בשלהי חודש מאי. דניס גרטמן, משקיע ידוע ומנהל בלוג פופולרי, טען כבר אתמול (ד') בראיון ל-CNBC כי "התנודות הפראיות" במטבע היפני מפחידות אותו מאוד וגורמות לו לתהות לגבי הכיוון העתידי של השווקים.

"לא ראיתי תנודות כאלה מאז המשברים ברוסיה, במהלך 1997", הוא הצהיר. "אלה ימים מפחידים. אני סוחר במט"ח הרבה מאוד זמן והתנודות הללו מפחידות אותי כך שאני חייב לומר שאני חותך את הפוזיציות שלי רק משום שהתנודתיות כה חדה".

לדברי גרטמן, התנודתיות בשווקים ובייחוד בשער הין היפני, גרם לו לסגור פוזיציות בהיקף של 2-5 מיליון דולר הקשורות לטרייד של הין. גרטמן הותיר בטרייד הזה פחות ממיליון דולר "עם 500 אלף דולר קל יותר להתמודד עם התנודתיות", לטענתו.

הויכוח על השאלה האם ה"טרייד החם של השנה" הגיע לקיצו התנהל כבר כבר בתחילת השבוע, כאשר חלק מהאנליסטים והכלכלנים סבורים כי מדובר בתיקון שלאחריו הין ימשיך להיחלש. (לסיפור המלא)

גרטמן, נמנה עם אותם אנליסטים ומצהיר כי הוא "מאוד מאוד דובי לגבי הין" וצופה כי המטבע היפני יחלש לרמה של 125 ואפילו 150 ין לדולר במהלך השנים הקרובות. לדבריו, הוא סחר בדולר-ין עוד בשנות ה-70', כאשר הצמד נסחר סביב 285 ין לדולר, "כך שלחשוב ששער הין יגיע לרמות של כ-150 ין לדולר בטווח הארוך זה לא צעד גדול כל כך".