רופרט מרדוק רוצה להקים "סופרליג" אירופית

טייקון התקשורת יוזם: טורניר קייצי בהשתתפות 16 מקבוצות העלית של היבשת, עם משחקים בערים שונות מרחבי העולם

איל התקשורת רופרט מרדוק הוגה רעיון אמביציוזי להפקת טורניר כדורגל קייצי, בהשתתפות 16 מהקבוצות הטובות באירופה, שמשחקיו יתקיימו בערים שונות מכל רחבי הגלובוס, מלוס אנג'לס ועד שנחאי. כך מפרסם "הגרדיאן". המשחקים בטורניר, שיהפוך לסוג של "סופרליג" אירופית, ישודרו בכלי התקשורת השונים שטייקון המדיה בן ה-82 מחזיק ברחבי העולם.

על-פי התוכנית, הטורניר יתקיים בכל פגרת קיץ החל מ-2015, ויוזמנו להשתתף בו מיטב מועדוני העל של הכדורגל האירופי, דוגמת ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי ועוד. קבוצות אלו, שבכל מקרה נוסעות כמעט בכל פגרה למשחקי ראווה בשווקי כדורגל מתפתחים במזרח אסיה ואמריקה, יוכלו להשתמש בטורניר על מנת להגביר את החשיפה הגלובלית שלהן. בנוסף, הקבוצות צפויות לפי הערכות לקבל מענקים כספיים רציניים עבור השתתפותן בטורניר.

אחד מהגורמים המעורים בתוכנית אמר ל"גרדיאן" כי הכוונה למתג אותה כ"סוג של סבב פורמולה 1 עולמי בהשתתפות קבוצות כדורגל". למרות העומס שהטורניר צפוי לייצר על הקבוצות, הרי שהוא אמור להוות אפיק הכנסה חדש ואטרקטיבי שיהיה קשה לוותר עליו.

למרות שהטורניר המתוכנן לחודשי הפגרה לא אמור לפגוע בקיום התחרויות הרגילות של פיפ"א ואופ"א, כולל המונדיאל והיורו - הרי ששני הגופים המנהלים את הכדורגל העולמי והאירופי עשויים להתנגד לו, עקב רצון להמשיך לשלוט על הלו"ז של הכדורגל. בנוסף, הארגונים עשויים לחשוש מקיומו של טורניר חיצוני ומסחרי לחלוטין, שלא מאורגן על-ידם, והדלת העתידית שהוא יכול לפתוח להתנתקות של המועדונים ממפעלים כגון ליגת האלופות, על מנת להגדיל את הכנסותיהם.

היוזמה נמצאת בשלביה הראשוניים, אך על-פי הדיווח, מרדוק מאמין שהיא תוכל לצאת לפועל. חברת ניוז קורפ של מרדוק ומפעילת הטלוויזיה הבריטית בלוויין BSkyB סרבו להגיב לידיעה.