חזייה עם חיישנים, משקפיים עם אינטרנט: הצצה לעתיד הקרוב

המחשוב הלביש צובר תאוצה: ■ היעד הבא: לפתח סוללות זעירות שיאפשרו להפעיל את שלל הגאדג'טים

סוללות בעלות זמן שימוש ארוך יותר חיוניות לדור החדש של מחשבים לבישים, שעלייתם עשויה לפגוע בשליטה של אפל וגוגל במכשירים ניידים, כך אומרים שניים מחלוצי התחום.

עזרים לבישים - החל מצמידים שעוקבים אחר פעילות גופנית ודפוסי שינה ועד לפרטי לבוש עם חיישנים מובנים ומשקפיים בעלות גישה לאינטרנט - עשויים לסמן את הפריצה הטכנולוגית הבאה, ממש כפי שטלפונים חכמים התפתחו ממחשבים אישיים. המעבר הזה העלה את הסוללה הלא סקסית למעמד של כוכבת.

"כל העזרים הלבישים הללו מוגבלים על ידי טכנולוגיית הסוללות. זאת לא בעיה מחשובית", כך אמר חוסיין רחמן, מנכ"ל חברת Jawbone בפסגת Global Technology שנערכה אתמול. על אף שטכנולוגיה של סוללות לא השתכללה באותו קצב כמו מזעור ומסכים, חלוצים אחדים בתחום העזרים הלבישים מקווים לפריצת דרך בשנים הבאות.

"יש דברים נוספים שיעלו בחמש השנים הקרובות, כמו טעינה מרחוק, שתביא לקפיצה אדירה קדימה, כי היא תשבור את התלות הזאת בסוללה. אולם כעת, האתגר הגדול ביותר הוא סוללה שתהיה מספיק קטנה ותשרת אותך", כך אמר סוליימן איטני, מנכ"ל Atheer Labs בכינוס, שנערך בסן פרנסיסקו.

איטני המשיל את השלב שבו מצוי תחום המחשוב הלביש לאבולוציה של הטלפונים החכמים באמצע העשור הנוכחי. "זה בשלב הפאלם פיילוט, ואנחנו מחכים שהאייפון ייצא לשוק", אמר איטני, כשהוא מתייחס לפאלם פיילוט שהקדים את האייפון, אשר הושק בשנת 2007. המכשיר זכה בזמנו לביקורת חיוביות מאוד אך הפך למיושן לאחר שאפל השיקה את האייפון הראשון.

על פי חברת המחקר Forrester Research, כ-5% מהמבוגרים בארה"ב שמשתמשים באינטרנט אומרים שהם ילבשו עזר בעל חיישן המסוגל לנטר פעילות כלשהי, כמו ריצה או שינה.

כשנשאלו איזה גאדג'ט מלהיב אותם יותר מכל, 29% מהמשתתפים אמרו שמדובר בגאדג'ט שמתחבר לבגדים.

עזרים המתחברים לפרק היד הגייו למקום השני בקרב המשתתפים בסקר (28%), בעוד שמשקפיים פיגרו אחר אפשרויות אחרות (12% בלבד מהמשתתפים).

המיחשוב הלביש
 המיחשוב הלביש

גוגל בוחנת גרסה של ה-Glass במחיר של 1,500 דולר. מדובר במסך אלקטרוני בגודל של בול שמותקן על גבי זוג משקפי ראייה. אפל וסמסונג שוקדות על עזרים אחרים בתחום זה, כמו שעון חכם.

מנכ"ל אפל, טים קוק, כינה את תחום המחשבים הלבישים בשם "בשל לבדיקה". עם זאת, קוק לא הסכים לאשר דיווחים שהחברה מפתחת שעון חכם בכינוס AllThingsDigital שנערך בחודש שעבר.

גוגל ואפל, שלהן שתיים ממערכות ההפעלה הפופולריות ביותר לטלפונים חכמים, מסוגלות להזניק קדימה את השוק ולשלוט בו, הודות למספר המשתמשים הרב ומאות אלפי האפליקציות שרצות על גבי הפלטפורמות שלהן.

יש הסבורים שהשוק של מחשבים לבישים לא ימריא עד שאפל תיכנס לתמונה ותציג את עיצוב מחוכם וקמפיין שיווקי מפואר.

"אם אפל תיכנס לשוק, יהיה זינוק חד קדימה", אמרה האנליסטית שרה רוטמן אפס מ-Forrester. "אפל היא עושת שוק. כל מכשיר שאפל תשיק יוכל להימכר בעשרות מיליוני יחידות".