הרישום בנאסד"ק הקפיץ את מזור ב-42% תוך 3 שבועות

מפתחת הרובוט לניתוחי גב עלתה בשנה האחרונה ב-500% ■ עולות נוספות בתחום הביומד: פרוטליקס ואייסקיור - שזינקה היום ב-82%, לאחר שקיבלה אישור שיפוי ביטוחי ראשון למוצר שלה

חברת מזור רובוטיקה הנסחרת בתל-אביב, שפיתחה רובוט לשיפור ניתוחי גב, רושמת עליות חדות מאז החל המסחר בה גם בנאסד"ק, ב-28 במאי. החברה נרשמה למסחר בנאסד"ק באמצעות איגרת מעקב אחרי מנייתה בישראל (ADR).

מאז הרישום עלתה מניית החברה בכ-40%. היום מזור נסחרה בעלייה של 4%, לפי שווי של 777 מיליון שקל. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-500%.

במהלך תקופה זו פורסם גם דוח הרבעון הראשון של החברה, המעיד על צמיחה משמעותית במכירות, וסביר להניח כי גם הוא תרם לעליות.

מזור פיתחה מערכת רובוטית אשר יודעת לנווט על בסיס תמונות ההדמיה של החולה, ולהתמקד בדיוק בנקודה המאפשרת לרופא להחדיר בהצלחה בורג או שתל לתוך עמוד השדרה של החולה. החדרת הברגים בעזרתה של המערכת המנווטת חוסכת סיבוכים, לעומת החדרה ללא שימוש בה. מערכות החברה תומכות בניתוחי גב מסוגים שונים, וגם יכולות לשמש לביצוע ניתוחי מוח.

מזור הודיעה על כוונתה להיסחר בנאסד"ק כבר לפני כמעט שנה, באוגוסט 2012, כאשר קיבלה השקעה של 7.5 מיליון דולר מקרן Oracle Institutional Partners, ועוד 7.5 מיליון דולר מותנים ברישום למסחר (ואמורים להיכנס לקופת החברה בחודש הקרוב). העסקה בוצעה לפי מחיר של 6.5 שקלים למניה - 150% מעל מחיר השוק בעת ביצוע העסקה, לפני כשנה.

מנכ"ל החברה, אורי הדומי, מסר בזמנו כי לחברה היה חשוב לגייס הון ולבנות את פעילותה בארה"ב ומול שוק ההון האמריקאי, בטרם ירשום את החברה למסחר. כעת החברה נסקרת באופן קבוע על-ידי האנליסט ג'פרי כהן מבנק ההשקעות לנדנברג ת'למן, אשר המליץ בסוף מאי על מחיר של 28.6 שקל למניה, לעומת 26.3 שקל במסחר היום.

מזור רשמה מכירות של 4.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013, גידול של 104% במכירות לעומת הרבעון המקביל. ההפסד עמד על 10.6 מיליון דולר, לעומת רק 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל - בעיקר בשל תמחור של אופציות מעסקת ההשקעה.

בניגוד לחברות ביומד אחרות, לחברה אין בקנה אירועים ספציפיים אשר אמורים לטלטל את שוויה לטוב או לרע בתקופה הקרובה, אולם הערכותיה והערכותיו של האנליסט כהן הן, כי היא תמשיך להצמיח את מכירותיה העולמיות בשנה הקרובה.

כהן צופה מכירות של 21.3 מיליון דולר ב-2013 ו-30.9 מיליון דולר ב-2014, והפסד של 17.7 מיליון דולר ב-2013 ו-17.7 מיליון דולר ב-2014.

מכירות של עשרות מיליוני דולרים הן בדרך כלל הרף שממנו מתחילות חברות גדולות לבחון ברצינות רכישה של חברה.

אייסקיור: מחזור של פי 3,500

מלבד העליות במזור רושמות היום כמה חברות נוספות עליות בעקבות חדשות טובות. אייסקיור, המשווקת מכשיר להקפאה של גידולים בשד, עלתה היום בלא פחות מ-82%, לשווי של 15.6 מיליון שקל, ובמחזור מסחר של פי 3,500 מהממוצע. זאת לאחר שהודיעה על קבלת אישור שיפוי ביטוחי ראשון עבור המוצר שלה לטיפול בגידולים שפירים בשד, מאחת מחברות הביטוח הפרטיות הגדולות בארה"ב, HCSC, המבטחת כ-5% מהמבוטחים הפרטיים בארה"ב.

ללא שיפוי, מכירותיה של אייסקיור הגיעו ב-2012 ל-1.1 מיליון שקל. אישור של חברת ביטוח מעיד לא רק על הנכונות לשלם עבור המוצר של אייסקיור, אלא על תמיכה של המבטחת בפרקטיקה של הסרת גידולים שפירים - עניין שכשלעצמו שנוי במחלוקת. חלק מהחולות בוחרות שלא להסיר את הגידול כל עוד הוא שפיר. ההחזר שיקבלו המשתמשים במכשיר של אייסקיור מחברת הביטוח עבור כל טיפול - ומכאן גם המחיר שתקבל אייסקיור עבור הטיפול, מוערך ב-2,500 דולר.

מניית פרוטליקס נסחרה בעלייה של 0.3%, על רקע חדשה רעה לאחת המתחרות של החברה, Amicus. חברה זו, כמו פרוטליקס, מפתחות תרופה למחלת פברי. כעת נראה כי אמיקוס עשויה להגיש את התרופה לאישור הרשויות הרגולטוריות רק בסוף 2014. גם כך פרוטליקס תגיע לשוק אחריה, אך העיכוב עשוי לצמצם את הפער.

בחברת רדהיל נרשמה ירידה של 3.6% בעקבות הודעה כי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, קיבלה לבחינה את התיק של מוצר ה-RHB103 לטיפול במיגרנה, וכי היא הודיעה כי תשיב לחברה לגבי האישור עד פברואר הקרוב.

החברה מסרה בעבר, כי היא תקבל תשובה במהלך הרבעון הראשון של 2014, וכי היא עומדת בתחזיתה. עוד מסרה בעבר, כי אין בכוונתה לשווק את המוצר לבדה, ולכן היא מקווה לחתום על עסקת מסחור למוצר טרם קבלת האישור, כדי שעם קבלת האישור כבר תהיה מוכנה לצאת עם המוצר לשוק.

מניית מזור
 מניית מזור