ארדן לפרטנר: תוכיחי שסלקום ניידה מנויים פיקטיביים

משרד התקשורת ביקש הוכחות מפרטנר בעקבות תלונתה נגד סלקום בעניין ניודים פיקטיביים, וזאת לפני שיבקש את תגובת סלקום

אגף הפיקוח במשרד התקשורת ביקש מפרטנר נתונים והוכחות בעקבות תלונתה נגד סלקום בעניין הניודים הפיקטיביים. פרטנר טוענת כי סלקום ביצעה ניודים פיקטיביים בהיקף של אלפי מנויים, וכי ניודים אלה, חוץ מזה שהם אסורים, הרי שיש בהם בכדי להטות בצורה משמעותית את כל נתוני הניודים בקרב כל השוק הסלולרי ולהשפיע בצורה חמורה על דיווחי החברות.

בינתיים, נודע כי גם בפלאפון סבלו מתופעת הניודים הפיקטיביים, והדבר השפיע על הנתונים שלה (נתוני הניידות בחודשיים האחרונים בפלאפון היו חריגים לרעתה - ג.פ.), אך היא החליטה שלא להגיש תלונה למשרד התקשורת בעניין והסתפקה בתגובה שהתופעה מוכרת לה היטב. בינתיים נודע כי פלאפון מצאה דרך לסגור את הפרצה שאיפשרה את הניידות הפיקטיבית.

תופעת הניודים הפיקטיביים - שזו אגב לא הפעם הראשונה שהיא מתרחשת בשוק, ויש לה היסטוריה ארוכה עוד מימי ראשית תהליך ניידות המספרים - באה לידי ביטוי באופן הבא: החברה הסלולרית מגייסת משווקים עצמאיים שרוכשים אלפי כרטיסי סים בכל רחבי הארץ, והם מניידים אותם לחברה המבקשת שרושמת אותם כמתניידים.

זה מה שקרה לפרטנר ולפלאפון שראו אלפי מתניידים שכביכול עזבו אותם ומבלי שאפילו הוציאו שיחות.

למשווקים יש אינטרס לעשות זאת, כיוון שהם מקבלים עמלת ניוד על כל מספר שניידו, כך שהחברה הסלולרית שמבצעת זאת בעצם מסבסדת אותם, כדי שתוכל להציג נתוני גיוס משופרים.