בתו של תשובה יוצאת לשיווק פרויקט פארק בבלי בת"א

מדובר ב-700 דירות ב-4 מגדלי מגורים בני 44 קומות ומרכז מסחרי ■ מקורות בענף אומדים את עלות הבנייה ביותר מחצי מיליארד שקל

לאחר שנים של עיכובים והחלפת ידיים של הקרקע בגבעת עמל ב', שנמצאת בהמשך לשכונת בבלי בצפון הישן של תל אביב, יוצאת קבוצת פלאזה-תשובה לשיווק פרויקט מגורים ענק במתחם. מדובר בכ-700 דירות ב-4 מגדלי מגורים בני 44 קומות ומרכז מסחרי.

בשבועות האחרונים החלה החברה בשיווק שקט של המגדל הראשון הכולל 175 דירות, שבו נמכרו כבר כ-40 דירות ביותר מ-120 מיליון שקל. מי שאחרי על תכנון ועיצוב התב"ע, התוכנית האדריכלית של המתחם ועיצוב הפרויקט היא בתו של יצחק תשובה, גל נאור, שמונתה רק לאחרונה לתפקיד יו"ר ובעלים של קבוצת פלאזה גרופ ואלעד מגורים וכבר הצהירה שתרכוש דירה בפרויקט בעצמה. הקרקע שעליה ייבנה הפרויקט נמצאת בבעלות פרטית של הקבוצה. בחברה מסרבים לפרט מה היקף ההשקעה בפרויקט, אולם מקורות בענף אומדים את עלות הבנייה ביותר מחצי מיליארד שקל.

מחירי השיווק עומדים על כ-35 אלף שקל למ"ר בממוצע. המחירים ינועו בין 3 מיליון שקל לדירות 3 חדרים בשטח כ-90 מ"ר לכ-8 מיליון שקל לדירות בקומות העליונות. דירת 4 חדרים, 153 מ"ר, עם מרפסת בשטח 16 מ"ר, בקומה 15 הפונה לצפון מערב משווקת ב-5.15 מיליון שקל. דירת 5 חדרים בשטח 171 מ"ר בקומה ה-18 משווקת בכ-5.9 מיליון שקל. כל שני בנייני מגורים יחלקו בריכה אחת ומתחם לדיירים ובו לאונג' אירוח, חדר כושר וספא.

"מדובר בתב"ע שנמצאת בעבודה כבר יותר מ-20 שנה", סיפרה נאור ל"גלובס", "אני נרתמתי לפרויקט ב-2005 ומאז אני מטפלת בכל דבר שקשור אליו. אני מעריכה שבתוך כמה חודשים נוכל להתחיל בעבודות". במקביל לשיווק המתחם, טרם פתרה החברה את כל סוגיית המחזיקים בקרקע. על השטח עדיין מתגוררים כמה עשרות תושבים שיצטרכו להתפנות בטרם תושלם הבנייה. "אנחנו רגישים למצב ונהיה קשובים לכל הצדדים", אומרת נאור.

התב"ע כולה משתרעת על 107 דונם וכוללת 6 מגדלים. שני מגדלים נוספים, בגובה 35 קומות, נמצאים על שטח בבעלות עיריית תל אביב וטרם הוחלט כיצד ייצאו לביצוע. פרויקט נוסף ששייך לאותה תב"ע הוא פרויקט בבלי שמשווקת היום ענבל אור לקבוצת רכישה. אור טרם מימשה את הקרקע שעליה הוא עתיד להיבנות, בצפון המתחם, אולם יצאה בקמפיין שיווקי נרחב למכירת דירות והתחייבה לפצות את משפחות המחזיקים בקרקע הקיימת פיצוי נדיב שיחד עם עלות הקרקע, השייכת למשפחת אברמוביץ, מסתכם בקרוב ל-300 מיליון שקל. כל הפרויקטים יחד מגלמים היצע עתידי של יותר מ-1,000 יחידות דיור.