התקדמות הפרויקט השכירויות של רובינשטיין ברעננה

הוגשה בקשה להיתר ואושרה בתנאים חצי שנה בלבד לאחר הזכייה במכרז ■ במסגרת המכרז יושכרו כל יחידות הדיור לתקופה של 20 שנה כאשר 25% מהן יוקצו לזכאי משרד השיכון במחיר מפוקח

התקדמות משמעותית בפרויקט השכירות של קבוצת רובינשטיין ברעננה. ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר קיבלה אמש את הבקשה להיתר שהגיש היזם לבניית 238 יחידות דיור, זאת חצי שנה בלבד מאז הזכייה במכרז. הועדה אישרה את הבקשה בכפוף לתנאים טכניים. כעת יצטרך המגיש לעמוד בתנאי ההיתר כדי שהעירייה תוכל לאשרו ואז יוכל לצאת בבנייה בפועל. יש לציין שההצעה שהוגשה חפה מכל בקשה להקלות ותואמת במדוייק את הזכויות שניתנו במסגרת המכרז. זו אחת הסיבות שהבקשה הוגשה במהירות יחסית ובמקביל, עובדה זו עשוייה לאפשר לועדה להנפיק את ההיתר תוך כחודשיים שלושה מהיום.

מדובר בהתנהלות מהירה של קבוצת רובינשטיין שהוכרזה כזוכה במכרז רק בתחילת השנה הנוכחית, בחודש ינואר. הגשת בקשה להיתר תוך חצי שנה לפרויקט בסדר גודל כזה איננה דבר שבשגרה אולם אחת הסיבות לכך היא העובדה שהמכרז עצמו מחייב את היזם ללוח זמנים ברור בהתקדמות הפרויקט כמו גם אכלוס הדירות.

הפרויקט המדובר כולל זכויות לבניית 238 יחידות דיור בבנייני מגורים נמוכים בני 6 קומות בשכונת 'נאות עוזי' ברעננה. על פי הבקשה להיתר לחלק מהבניינים ייבנה חניון תת קרקעי וזאת על אף שהמכרז או התב"ע אינם מחייבים זאת. כזכור, מדובר באחד המכרזים הראשונים שהוציאה המדינה לשכירות.

במסגרת המכרז יושכרו כל יחידות הדיור לתקופה של 20 שנה כאשר 25% מהן יוקצו לזכאי משרד השיכון במחיר מפוקח עליו החליט המשרד. הזכאות לדירות המפוקחות תיקבעה על פי הקריטריונים שנקבעו בעבר, אותם הקריטריונים שלגביהם המדינה עוד צריכה להשיב לבג"צ בקרוב בעקבות עתירות שהוגשו בנושא. בעוד נראה שהיזם מתקדם במהירות האפשרית, בנקודה זו אין לדעת מי יהיו הזכאים לשכירות המפוקחת כי כל עוד לא הוגשה התשובה לבג"צ הנושא עדיין טרם הוכרע.

עו"ד איתן גינזבורג, סגן ראש העיר רעננה ויו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה סיפר ל"גלובס": "נושא הדיור מעסיק את כולנו ואנו עושים הכל על מנת לקדם פתרונות מגוונים לצעירים כדי שיוכלו להגיע לדירה. אנו מנסים בכל דרך ונאבקים ליצירת מלאי של דירות ברעננה שיכול להוות פתרון משמעותי למצוקה האמיתית של צעירי העיר. הפרויקט יוצא לדרך מכיוון שהשכלנו לפני כמעט עשור לתכנן שכונה לדיור בר-השגה. עלינו לענות על צורך תוך מתן ביטוי למחאה החברתית שקמה בגלל מצוקת הדיור בישראל ויוקר הדירות. אנו לא שוקטים על השמרים ונמשיך לפעול ולהיאבק למען הזוגות הצעירים.

נחום חופרי, ראש עיריית רעננה: "עיריית רעננה פועלת במרץ על מנת לתת מענה מיידי לצרכי הדיור המשתנים בעיר, באמצעות בנייה מהירה והתחדשות עירונית. כיום עומדות על הפרק תכניות בנייה, הכוללות יחד כ-4500 יח"ד, ומצויות בהליכי אישור. העירייה שמה לה למטרה להוציא לפועל תכניות לדיור בר השגה כבר בתקופה הקרובה".