פקק באיילון דרום בשל רכיבת מחאה של כ-100 אופנוענים

"תפסיקו לרכוב עלינו" - כך זעקו הבוקר עשרות רוכבי אופנוע שיצאו לרכיבת מחאה בנתיבי איילון בעקבות מחירי הביטוח הגבוהים ■ לדבריהם, משרד האוצר "מאלץ" אותם לעבור מכלי הרכב הדו-גלגלי והחסכוני למכוניות

המחאה עולה על הכביש: רוכבי האופנועים חזרו הבוקר (א') לדרכים לרכיבת מחאה נגד מחירי הביטוח המאמירים. "תפסיקו לרכוב עלינו", הם זעקו הבוקר.

הרוכבים התכנסו בצומת גלילות, ומשם יצאו לנסיעה קבוצתית בנתיבי איילון לכיוון תל אביב. במשך דקות ארוכות הם עיכבו את התנועה אך לא חסמו את הדרך המרכזית בשעות הבוקר העמוסות.

בשנים האחרונות מרגישים רוכבי האופנוע בישראל נרדפים בעקבות העלייה המתמדת במחירי הביטוח שנדרשו לשלם - הדבר גרם לתחושות קשות בקרב רבים מהם, לעיתים עד לכדי עזיבה של הרכב הדו-גלגלי, הנחשב לחסכוני, ומעבר למכוניות.

"אנחנו לא רוצים לגרום לבעיות, רק לגרום לאנשים להבין מה יקרה אם במקום אופנוע נאלץ לנסוע במכונית - כלי רכב שמעכב משמעותית את התנועה", אמר אחד המוחים לחדשות 2 באינטרנט.

לטענת האופנוענים, מחירי הביטוח פוגעים בעיקר ברוכבים מהשכבות החלשות - סטודנטים, שוכרי דירות צעירים וחיילים. "הגענו היום כדי להגביר את המודעות לנושא", אמר פאבל סוסין, אחד ממובילי המאבק, "זה בלתי אפשרי להמשיך כך".