רשות השידור שילמה שעות נוספות ב-80 מיליון שקל בשנה

הרשות מתנהלת כיום עם גירעונות של מאות מיליוני שקלים ועל סף ביצוע הרפורמה ■ מדוח היועמ"ש עולה ביקורת חריפה על התנהלות בכירי הרשות ■ רשות השידור: "צמצום מספר העובדים לא הביא לצמצום בעבודה נוספת"

רשות השידור הוציאה בשנת 2012 סכום של 80 מיליון שקל על תשלום שעות נוספות. ממסמך שהגיע לידי "גלובס" עולה כי למרות גירעון של מאות מיליוני שקלים ודרישה לרפורמה, אישרה הנהלת רשות השידור עלייה של 10% בשעות הנוספות במהלך 2012, שהתווספה לעלייה של 10% בין השנים 2010 ל-2011.

באגף השכר, שם אמורים לאשר את הסכמי העבודה החדשים במסגרת הרפורמה, זועמים על ההתנהלות. במכתב שכתב אפרים מלכין, רכז באגף השכר להנהלת הרשות נכתב, "נתונים אלו נראים תמוהים ביותר, בשים לב למצבה הכלכלי הקשה של הרשות ועליות הע"נ (עבודה נוספת, ל"א) ברשות העומדות על מעל לכ-80 מיליון שקל ברמה שנתית ובשים לב לצמצום מצבת כוח האדם ברשות".

בתגובה לכך נמסר מהרשות כי "מספר העובדים ברשות השידור אכן הצטמצם, ואולם, הסכמי העבודה, סדרי העבודה, נוהלי העבודה ונוהגי העבודה לא בוטלו ולא השתנו בהתאם להבנות ולסיכומים בין האיגודים, הנהלת הרשות ומשרד האוצר, לפיהם שינויים יחולו עם כניסת הרפורמה לתוקף. כלומר, העובדים שנותרו במערכת משלימים את מטלות העבודה ומשמרות העובדים החסרים, וכתוצאה מכך, צמצום מספר העובדים לא הביא לצמצום בעבודה נוספת.

"בנוסף, לא ניתן להתעלם מכך שבשנת 2012 היו ארועים חדשותיים והפקתיים גדולים - לרבות הכנת התשתיות הקשורות בהפעלת מערך זה. עם זאת, מוסדות הרשות והנהלתה אינם מתעלמים ממצבה הכלכלי של הרשות. הוועד המנהל של הרשות דן בהמלצות ועדת הכספים של הרשות לגיבוש תקציב חירום למצב של 'אין רפורמה'; ניתנה הנחייה להנהלת הרשות להכין תוכנית קיצוצים הכוללת, בין השאר, הפחתת עבודה בשעות נוספות בהיקף של כ-40%".

עוד ברשות השידור: דוח חמור - האם המדינה מאבדת שליטה על הרשות?