לפיד: המס על אלכוהול - בגלל הסכם של שטייניץ עם ה-OECD

שר האוצר התייחס היום בשיבת סיעת "יש עתיד" למס על האלכוהול וטען כי המס הינו כתוצאה של הסכם שחתם עליו שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ עם ארגון ה-OECD

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הים בישיבת סיעת "יש עתיד" להעלאת מחירי האלכוהול שהחלה הלילה. "היום נכנסו לתוקפן הנחיות המיסוי החדשות על האלכוהול, שמעלות את מחירי הערק ומשקאות אלכוהוליים זולים נוספים. רבים בציבור לא אוהבים את המס הזה, ובכנות - גם אני. אבל מדובר בהסכם שעשה שר האוצר הקודם יובל שטייניץ עם ארגון ה-OECD, והסכמים צריך לקיים גם אם הם מבאסים אותנו. אחרת לא יקיימו הסכמים איתנו", אמר לפיד לחברי הסיעה.

לדברי לפיד, "משילות ורציפות שלטונית בהחלטות המדינה הם ערך מרכזי ב"יש עתיד". ערך שמקבל ביטוי גם בהצעת החוק שמוביל ח"כ רונן הופמן, שהצעתו לשינוי שיטת הממשלה אושרה אתמול בועדת השרים לחקיקה - הבטחת בחירות נוספת שאנחנו בדרך להגשמתה".

שר האוצר התייחס גם לנושא המדיני ואמר כי "מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי עזב אמש את המזרח התיכון בלי התקדמות נראית לעין, אבל המגעים נמשכים. "יש עתיד" תמשיך כל הזמן לדחוף קדימה למו"מ מדיני. לא משנה כמה פעמים ניכשל - בסוף זה יצליח. אני מקיים ערוץ מקצועי מתמיד ופגישות קבועות עם שר האוצר הפלשתיני שוקרי בשארה, כי אני מאמין ששלום מתחיל בשטח במישור הכלכלי ובין אנשים ומשם צומח לשלום בין ממשלות".

מלשכת השר שטייניץ אמרו בתגובה לדברי לפיד על המס על האלכוהול: "בהמשך לדברי שר האוצר לפיד בנוגע להעלאת המס על האלכוהול האחרונה, אמר השר שטייניץ כי מעולם לא קיבל החלטה ולא התחייב לקבל החלטה לעלות את שיעור המס. במסגרת התהליך המבורך של קבלת ישראל ל-OECD הוסכם על שינוי שיטת המס החל משנת 2014, בהתאם למודל הנהוג במדינות הארגון. אולם, ההחלטה עצמה על גובה שיעור המס נותרה לשיקול דעתו של שר האוצר בלבד.