קורבנות ערן מזרחי שוקלים לתבוע את בנק הפועלים על רשלנות

הקורבנות, שפנו לעו"ד יעקב וינרוט כדי שייצגם בתביעה העתידית, טוענים כי הבנק חייב היה לפקח באופן יותר הדוק על מזרחי ולחשוף את אי-הסדרים בניהול החשבון שבאמצעותו הוא גנב את כספיהם ■ הפועלים: "אין בסיס לטענה כנגד הבנק"

‏קורבנות ההונאה של ערן מזרחי - מנהל ההשקעות מסביון שהורשע בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות אנשים תמימים שהתפתו להשקיע אצלו את כספיהם ונידון ל-12 שנות מאסר - בוחנים אפשרות להגיש תביעת רשלנות נגד בנק הפועלים, שאצלו ניהל מזרחי ניהל חלק מכספי הגניבה - כך נודע ל"גלובס".

עוד מתברר כי הקורבנות פנו לעו"ד ד"ר יעקב וינרוט, אחד מעורכי הדין המובילים בישראל, כדי שייצגם בתביעה העתידית.

‏כחלק מהמירמה שביצע, שיכנע מזרחי את המשקיעים להעביר לחברה בבעלותו מיליוני שקלים לחשבון נהנים בסניף בנק הפועלים בגבעתיים. מזרחי הסביר להם כי את הכספים הוא משקיע באמצעות בנק ‏Heritage‏ בשווייץ בחשבון נאמנות, וטען כי הם עתידים לשוב לחשבון הבנק בגבעתיים, עם התשואות.

"הוא הראה לנו מסמכים של הבנק, וגם לקחנו את החוזה לעורך דין, שאמר לנו שזה חוזה בסדר לגמרי", סיפר אחד המשקיעים ל"גלובס" בעבר.

כעת טוענים המשקיעים כי גם לבנק הפועלים יש אחריות לאובדן כספיהם. לדבריהם, הבנק חייב היה לפקח באופן יותר הדוק על מזרחי ולחשוף את אי-הסדרים בניהול החשבון שבאמצעותו הוא גנב את כספיהם.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "אין כל בסיס לטענה כנגד בנק הפועלים בקשר עם מעשיו של ערן מזרחי".

"מסר לציבור התמים"

‏בגזר הדין של מזרחי קבע השופט צבי גורניפנקל כי מלבד עונש המאסר ייקנס מזרחי ב-300 אלף שקל, וכן יפצה את קורבנותיו בסכום של עד 258 אלף שקל לכל משקיע.

"קורבנותיו של מזרחי, חלקם קשישים, חיסלו את כספם האחרון, כספים שנועדו לעת זקנה ולעת צרה", ציין השופט. ‏‎"‎מטרת גזר הדין היא להרתיע את ציבור הרמאים ולהבהיר לו כי העבירות של מירמה וגניבה מסוג של הונאת לקוחות, תוך פיתויים להשקיע כספים והבטחה להשקיעם, לא יעברו לסדר היום, והגמול בגין זאת יהיה בצורת ענישה חמורה ומכאיבה".

‏השופט ציין גם כי המסר שצריך להילמד מהמקרה של מזרחי אינו רק הרתעת הרמאים, אלא נועד גם "להבהיר לציבור התמים כי אין השקעות מהירות המניבות רווח רב, ללא סיכון בצדן". ‏‎‎‏