מיני מבחן: סובארו אימפרזה 2013 - יעילות היא שם המשחק

סובארו אימפרזה 1.6 צפויה להתעמת עם דור חדש של סופר-משפחתיות

בעוד מספר שבועות - או חודשים - צפויה סוכנות הייבוא של סובארו בישראל לצאת לדרך חדשה תחת כנפי יבואן חדש. אין ספק שהעסקה תזרים לסובארו חמצן פיננסי חיוני, אבל מה שבאמת יכריע את עתידה של סובארו בישראל הוא האטרקטיביות של מערך הדגמים שלה.

הדגם העיקרי עליו מבוססות תחזיות הקאמבק האופטימיות של החברה, הוא הסובארו אימפרזה סדאן החדשה. במבט ראשון נראה, שיש לאימפרזה את הדרוש להשתלבות מהירה בפלח השוק הגדול בישראל. זוהי מכונית נאה, עם חרטום מוצק ואלגנטי, כנפיים תפוחות, זנב מאוזן ופרופורציות טובות. עם אורך של 4.58 מ' ובסיס גלגלים של 2.65 מ' היא צוברת לא מעט נקודות סטטוס בחניה. תא הנוסעים מרווח עם מרחב מכובד לברכיים ולכתפיים מאחור, מרחב ראש טוב ותא מטען שטוח ויעיל בנפח 460 ליטר.

יעילות היא שם המשחק גם בסביבת הנהג: מעצבי הפנים של סובארו נצמדו למסורת של שעונים עגולים ופשוטים למראה על רקע כהה, צגי מידע דיגיטליים מינימליסטיים ומערך מתגים פשוט שכולל בקרת אקלים עם חוגות ידניות.

הכול מתפקד ומאורגן היטב אבל בהשוואה לעיצובי ההיי-טק המתקדמים של רוב משפחתיות הדור החדש מיפן ומקוריאה, התחושה הכללית היא של רטרו. סביבת הנהג משובצת כעת בהרבה יותר חומרי דיפון איכותיים ורכים למגע מבעבר, ואיכות ההרכבה, כמקובל אצל סובארו, היא ללא רבב אם כי לדלתות עצמן יש תחושה קלילה ולא מאסיבית כמו אצל האירופאים והיפנים מהדור האחרון.

על הכביש המכונית מרגישה קלילה וידידותית לנהיגה רגועה, למרות שהמתלים רכים מדי לטעמנו האישי וההיגוי אינו מושחז דיו לנהיגה אגרסיבית. ספיגת הזעזועים טובה ברוב התנאים אבל פסי הרעדה ובורות עירוניים רציניים יכולים לגרום למתלים להגיע לסוף מהלכם ולחבוט בתא הנוסעים.

יחידת ההנעה, שכוללת מנוע 1.6 ליטר בהספק ותיבה רציפה מטיפוס CVT מספקת רק את המינימום ההכרחי. היא שקטה וחלקה דיה בנסיעה עירונית, רגועה במהירויות שיוט בין עירוניות ולא מרגישה איטית ביציאה מהרמזור. אבל כל ניסיון להאיץ במרץ נענה במקהלה קולנית, שכוללת צליל מחוספס של מנוע בוקסר ותיבת CVT שמכריחה את המנוע לטפס לסל"ד שאינו חביב עליו.

בשורה התחתונה, האימפרזה 1.6 היא משפחתית ידידותית, שתיתן מענה לנהגים פרטיים נטולי יומרות או לנהגי ציים, שעבורם כל רכב מהעבודה הוא התגשמות חלום. מוניטין האמינות של המותג גם מבטיח שמירת ערך סולידית לרוכשים והמחיר - החל מ-127 אלף - אינו חריג. אבל המכונית הזאת הגיעה לארץ באיחור של שנה וחצי ויוצאת לשוק לקרב מול מפלצות היי-טק עם אבזור שופע, מנועים חזקים, גירים מתוחכמים וממדים של רכב מנהלים, כמו קורולה החדשה, מאזדה 3 החדשה, יונדאי I35 ועוד. העיתוי הזה עלול להתגלות כבעייתי עבורה.