מחקר: אומגה 3 עלול להגביר הסיכון לסרטן בלוטת הערמונית

לפי המחקר, גברים שבגופם היו כמויות גדולות של אומגה 3 היו בסיכון גבוה יותר ב-71% לחלות בסרטן בלוטת הערמונית בהשוואה לגברים אחרים

שמן דגים (אומגה 3) ידוע כטוב לבריאות וככזה המכיל חומרים שעשויים לסייע לגוף למניעת מגוון מחלות - ממחלות לב עד אלצהיימר. אלא שמחקר חדש מראה כי כמויות גדולות של אומגה 3 עלולות להגביר את הסיכון לסרטן בלוטת הערמונית אצל גברים.

לפי המחקר, גברים שבגופם היו כמויות גדולות של אומגה 3 היו בסיכון גבוה יותר ב-71% לחלות בסרטן בלוטת הערמונית בהשוואה לגברים אחרים. המחקר פורסם ב-Journal of the National Cancer Institute.

השלכות המחקר משמעותיות; ייתכן כי מי שקונה את גלולות האומגה 3 הנמכרות בחנויות מבזבז את כספו לשווא ואף מסכן את עצמו, כמוהו גם מי שצורך דגים בכמויות גדולות.

"בכמויות ממש גדולות, יש סכנה", אמר לרשת CNBC אחד הרופאים שהשתתף במחקר. אותו צוות מומחים פרסם בשנת 2011 מחקר לפיו מי שנוטל אומגה 3 בכמויות גדולות מכפיל את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית בשל חומצת docosahexaenoic המצויה באומגה 3.

על מנת לאשש את תוצאות המחקר הקודם, החוקרים ערכו ניסוי שונה והגיעו למסקנות דומות. למעלה מ-2,000 גברים השתתפו בניסוי. בארה"ב לבדה יחלו כ-240 אלף גברים בסרטן בלוטת הערמונית השנה, לפי הערכת American Cancer Society, וכ-30 אלף צפויים למות מהמחלה.