יהושע TBWA רוכש 33% ממניות "לעומק התודעה"

משרד הפרסום "לעומק התודעה" מראה גידול בהיקפי הפרסום שלו מאז הקמתו ■ זיו פופלבסקי, מבעלי המשרד: "צעד אסטרטגי חשוב לביסוס מעמדנו"

המשא-ומתן בין יהושע TBWA למשרד הפרסום "לעומק התודעה" קרם עור וגידים, ולאחר מספר חודשים יוצאת העסקה בין הצדדים לדרך: ל"גלובס" נודע כי יהושע TBWA רוכש 33% ממניות משרד הפרסום "לעומק התודעה". מדובר במשא-ומתן ארוך, שנחשף ב"גלובס" כבר בחודש פברואר השנה.

משרד הפרסום "לעומק התודעה" הוקם לפני כ-3 שנים על-ידי און גולדשטיין וזיו פופלבסקי, שהחלו את דרכם בתחום הפרסום האלטרנטיבי, ששם דגש על פתרונות כמו פרסום בחדרי שירותים. בהמשך הם התפתחו לתחום האינטראקטיב, ובאחרונה הם מנסים למסד את דרכם גם בפרסום המסורתי.

כך למשל, כשבנק אגוד בחר להיפרד ממשרד הפרסום גלר-נסיס, הופקד התקציב באופן זמני בידי "לעומק התודעה", שטיפל עד אז רק בתקציב האינטראקטיב של הבנק.

המשרד מראה גידול מסוים בהיקפיו. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של "לעומק התודעה" עמד ב-2010 על כ-10.2 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 קפצו היקפי המשרד משמעותית לכ-19.3 מיליון דולר, וב-2012 נרשמה עלייה מתונה נוספת לכ-21 מיליון דולר במחירי מחירון.

עם לקוחות "לעומק התודעה" כיום נמנים בנק אגוד, המכללה האקדמית נתניה, דלתות חמדיה, אוטודיל, פאוארקארד, סולגאר ועוד.

עבור יהושע TBWA זו לא הפעם הראשונה שבה הוא מנסה לגדול או לבצע מהלכים אסטרטגיים באמצעות מיזוגים ורכישות. בעבר, כחלק מניסיונות להתחזק באופן משמעותי בתחום האינטראקטיב, רכש יהושע 51% ממניות מור אינטראקטיב, ובהמשך רכש את יתרות המניות, תוך שהוא הופך את החברה ל-TBWA digital.

מהלך נוסף בוצע בשנת 2008, כשיהושע רכש משרד פרסום קטן בשם נחמני-צפריר, בעסקה שהוערכה אז ב-5 מיליון שקל. המשרד הוטמע בתוך פעילות יהושע, והנדוניה המשמעותית ביותר שבאה עמו הייתה תקציב רשת ביתילי.

מהלך נוסף נעשה עם חברת המיתוג OPEN, שהייתה בבעלות סער פרידמן ואיל כץ. עד לחיבור עם יהושע עסקה החברה בפרויקטים שונים של מיתוג, בהם פרויקט המיתוג לרשת המרכולים AM:PM טרם מכירתה לדודי ויסמן. בתחילת 2007 הוחלט בחברה על מהלך אסטרטגי של חבירה למשרד פרסום גדול, בעיקר על מנת לייצר קשר עם פעילות בינלאומית.

25% ממניות יהושע הן בבעלות TBWA הבינלאומית. יהושע רכש 35% מהמניות ב-OPEN, אך בהמשך הצדדים נפרדו, ובעלי OPEN רכשו את מניותיהם בחזרה ושבו להיות עצמאיים.

מ"לעומק התודעה" נמסר: "אנו רואים במהלך זה צעד אסטרטגי חשוב בדרך לביסוס מעמדנו כמשרד חזק בשוק הפרסום הישראלי".

היקף תקציבי הפרסום
 היקף תקציבי הפרסום