ערוצי התוכן המקורי של יו-טיוב לא מספקים את הסחורה

למרות השקעת הענק של גוגל, היוצרים בערוצי הווידיאו ביו-טיוב לא מצליחים לענות על דרישות המפרסמים מבחינת כמות הצפיות, ומחפשים קהל בעוד מקומות ברשת

שנה וחצי אחרי שהשקיעה 300 מיליון דולר כדי להפוך את יו-טיוב לפלטפורמה של תוכן מקורי שיכולה אולי להתחרות בתוכן טלוויזיוני, נראה כי הכוונות של גוגל לא לגמרי פוגשות את המציאות.

לפי מגזין ,AdAge", חלק מיוצרי ערוצי הווידיאו שגוגל ויו-טיוב השקיעו בהם כסף מתחילים לרעות בשדות זרים. הסיבה לכך היא העובדה שהם התחייבו על כמות מסוימת של צופים וצפיות מול שותפי הפרסום שלהם, אך הפלטפורמה הפופולרית של יו-טיוב לא מצליחה לייצר להם מספיק טראפיק.

"אחת הסיבות שערוצים מחליטים ללכת לאתרי וידיאו אחרים היא המחויבות שיש לך כלפי המפרסמים שלך לכמות מסוימת של חשיפות (צפיות, ר"ג). הבעיה היא שאתה לא יכול להשיג מספיק מהן ביו-טיוב", אמר ל-"AdAge" לארי היידם, מנכ"ל ערוץ IconicTV, אותו הוא מעלה עם בכיר לשעבר בוויאקום, מייקל הירשהורן.

ב-"AdAge" מציינים כי בתחילת הדרך יו-טיוב שילבה סעיף בלעדיות, שמבטיח כי ההשקעה הכספית שלה תאפשר שידור הפקות המקור רק דרך אתר שיתופי הווידיאו הפופולרי בעולם, או עד שההשקעה שלהם בתוכן תחזיר את עצמה דרך הכנסות מפרסום בסרטוני הווידיאו המקוריים שמועלים לערוצים.

לטענת יוצרים שנמנים עם תוכני ערוצי המקור שלה, באחרונה יו-טיוב החלה להתעלם ולהתנער מסעיף הבלעדיות.

הצעירים עדיין שולטים ביו-טיוב

"האירוניה היא שיו-טיוב לגמרי בסדר עם האסטרטגיה הזאת", אומר ל-"AdAge" קיליאן ואן רנסלר, סמנכ"ל בכיר ברשת השידור FOX, שאחראית על ערוץ היו-טיוב WIGS. בערוץ משודרות מספר סדרות, בהן "Blue" בכיכובה של ג'וליה סטילס, ושתי העונות שלו צפויות להיות משודרות בשירות הווידיאו בתשלום hulu. לדברי ואן רנסלר, ההבדל בין שני השירותים מבחינת הסדרה שלו נובע מהשוני בגילאים. בעוד hulu צוברת פופולריות אצל נשים בנות 18-54, ביו-טיוב עדיין שולטים צעירים בני 13-17 ו-18-24.

כדי ללמוד עוד יותר על מצבם של ערוצי התוכן המקורי של יו-טיוב, די להביט ב-5 ערוצי תוכן המקור הפופולריים ביותר ביו-טיוב לפי האתר OpenSlate, נכון לפברואר השנה. במקום הראשון ניצב ערוץ האנימציה הקומית MondoMedia עם 1.4 מיליארד צפיות - הישג מרשים, אם שמים בצד את העובדה שלרף מיליארד הצפיות הוא הגיע כבר באוקטובר 2011.

אל המקום השני הגיע ערוץ Howcast, שמציע סרטוני הסבר במגוון נושאים ועל אף 756 מיליון הצפיות, הוא היה קיים עוד קודם ונחשב לפופולרי לפני שהצטרף לתוכנית התוכן המקורי של יו-טיוב.

את החמישייה הראשונה סוגרים הערוץ של משקה האנרגיה רד בול, ערוץ המעריצים של תוכנית ההיאבקות WWE ואחריו הערוץ של הזמר ג'יי.זי. שלושתם אמנם עלו לאוויר עם השקת התוכנית של יו-טיוב, אך מדובר ב-3 מותגי-על, שלא היו צריכים השקעה מגוגל כדי למשוך גולשים וצפיות.

הסיטואציה של ערוצי Originals ביו-טיוב הביאה גם את החברה לשנות את החשיבה. אם קודם הדגש היה על בלעדיות כדי לשמור על הצופים וההכנסות מפרסום בתוך יו-טיוב, עכשיו התמונה השתנתה, והם מבינים שהכסף יגיע גם כשהתוכן לא יהיה בלעדי רק ליו-טיוב.

"אנחנו שמחים לראות את היוצרים שלנו מגדילים את קהל המעריצים שלהם בפלטפורמות בידור ומדיה חברתית שונות, ואנחנו מאמינים שזה יגביר את המודעות, יבנה את מותגי התוכן, יגרור עניין מצד מפרסמים, והכי חשוב - יגביר את מעורבות הצופים עם ערוצי יו-טיוב", נמסר מהחברה בהתייחס לפניית "AdAge" בנושא.