אושר: תוכנית למעונות סטודנטים בשכונת התקווה בת"א

התוכנית מאפשרת בניית 28 חדרי מעונות לסטודיו של יורם לוינשטיין ברחוב חנוך 24-26 בשכונת התקווה

הוועדה המחוזית תל-אביב אישרה תוכנית לקמת מעונות סטודנטים בתל-אביב. מדובר בתוכנית תא/ 3975 המאפשרת בניית 28 חדרי מעונות לסטודיו של יורם לוינשטיין ברחוב חנוך 24-26 בשכונת התקווה.

התוכנית חלה על מגרש בבעלות פרטית, המיועד ברובו למבני ציבור ובחלקו הקטן למגורים. על המגרש, קיים היום מבנה נטוש, ששימש בעבר כתחנת טיפת חלב ו"תלמוד תורה". בכוונת יוזמי התוכנית להסב את המבנה למעונות סטודנטים, שישרתו בעיקר את תלמידי הסטודיו לאמנות התיאטרון של יורם לוינשטיין, הנמצא ברחוב סמוך. בתוכנית מוצע כי המבנה יכלול 28 חדרי מעונות בגודל של כ-20 מ"ר, וכן שטחי ציבור משותפים לרווחת כלל דיירי המעונות.

במסגרת אישור התוכנית קבעה הוועדה כי לא ניתן יהיה למכור את חדרי המעונות בנפרד, וכי הם יושכרו כמעונות סטודנטים, שינוהלו בצורה אחידה. את התוכנית ערך האדריכל אליה פדרמן.

הוועדה המחוזית, בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל-אביב במשרד הפנים, בירכה את עיריית תל-אביב ואת היזמים על קידום התוכנית המספקת פתרונות דיור לסטודנטים בסמוך למקום לימודיהם ובו זמנית תורמת לחיזוק השכונה ולהתחדשות עירונית במקום.

"תוכנית זו מהווה סנונית ראשונה וכלי חדשני ויצירתי נוסף בסל הכלים להתחדשות עירונית ופתרונות למחסור ביחידות דיור ייעודיות וברות השגה", כך על-פי חברי הוועדה.