תדיר גן: הסכם ארוך טווח עם פולקסווגן ב-45 מיליון דולר

תדיר גן תספק מוצרי אלומיניום שייוצרו במפעליה החברה בעפולה ובגרמניה, וכן מוצרי מגנזיום אשר ייצורם ייעשה במפעל החברה בנווה אור

יצרנית המכלולים לרכב תדיר-גן שבשליטת קרן פימי דיווחה היום על חוזה משמעותי עם יצרנית הרכב פולקסוואגן, הנובע מרכישת שתי החברות שהשלימה בתחילת השנה. תדיר-גן חתמה על הסכם מסגרת ארוך טווח עם קבוצת פולקסוואגן הגרמנית לאספקת חלקי מנוע לרכב, בהיקף של כ-45 מיליון דולר, לתקופה של שמונה שנים אשר יחלו ב-2015.

תדיר גן תספק מוצרי אלומיניום שייוצרו במפעליה החברה בעפולה ובגרמניה, וכן מוצרי מגנזיום אשר ייצורם ייעשה במפעל החברה בנווה אור, אשר מיועדים למנועים בנפחים גדולים שיורכבו על רכבי היוקרה של הקונצרן הגרמני.

‏"החברה מעריכה כי לפרויקט זה תהיה השפעה מהותית על מחזור המכירות שלה", כתבה תדיר גן בדיווח, תוך שהיא מציינת שההסכם כולל תשלום חד פעמי בהיקף של 4.3 מיליון דולר שהיא תקבל מפולקסוואגן לכיסוי ההשקעות הנדרשות לקראת הפרויקט. מניית תדיר-גן, הנסחרת ברשימת השימור, טיפסה בעקבות הדיווח ב-6.8%, והיא נסחרת לפי שווי של 195 מיליון שקל.

שמואל וולודינגר, שותף בקרן פימי המכהן כיו"ר החברה אמר היום כי "ההזמנה החדשה הינה תוצאה ישירה של הרכישה של ‏Alu-Druckguss‏ הגרמנית, לה קשרי עבודה מצויינים עם קבוצת פולקסוואגן, הכוללת בין היתר את אאודי, סקודה ופורשה. זהו הסכם המסגרת המהותי הראשון של תדיר גן ישראל עם חברה מקבוצת פולקסוואגן המוכיח שתדיר גן עומדת בקו הראשון של יצרני חלקי אלומיניום ומגנזיום לתעשיית הרכב וזאת אחרי שעברה בהצלחה מבדקים הנדסיים ותפעוליים מצד הלקוח". ‏

תדיר גן סיימה את הרבעון הראשון של 2013, אשר כלל בתוכו את פעילות החברות שנרכשו, עם הכנסות של 23.1 מיליון דולר, ורווח נקי של 2.9 מיליון דולר. במהלך יוני ביצעה החברה הנפקת זכויות וגייסה כ-12 מיליון דולר מבעלי מניותיה, אשר נועדו לממן את רכישת החברות.