יש מחליף לכידון: אמיר גיא מונה ליו"ר איגוד חברות הפרסום

המנכ"ל המשותף באדלר-חומסקי יהיה הראשון מהדור הצעיר בענף שיכהן בתפקיד ■ גיא: "האיגוד צריך להיות אקטיבי יותר ולשרת טוב יותר את הענף בפן המקצועי"

אמיר גיא, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, יהפוך הערב (ה') באופן רשמי ליו"ר איגוד חברות הפרסום. מודי כידון, היו"ר היוצא, מסיים שתי קדנציות בתפקיד, זאת בנוסף לשתי קדנציות נוספות בהן כיהן בעבר.

בחירתו של גיא לתפקיד היו"ר הינה למעשה הליך פורמלי, שכן כמקובל בענף, בשנים האחרונות לא התמודד מולו מתמודד נוסף. הנוהג הוא שבענף מסכמים מראש על מועמד אחד, ובכינוס החברים רק מביאים זאת לאישור.

בבחירות הנוכחיות נדמה היה לרגע כי יהיו שני מתמודדים, זאת לאחר שהפרסומאי יורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס, נכנע בשלב מסוים ללחצים שהופעלו עליו להתמודד על התפקיד, אך בסופו של דבר הוא חזר בו, וגיא נשאר המתמודד היחיד.

מדובר כמעט בהיסטוריה לא רק בשל העובדה שמדובר במתמודד מהדור הצעיר של הענף, אלא גם בגלל שלמשרדו של גיא יש עבר של מחלוקות עם משרד אחר גדול ומוביל - מקאן-אריקסון. אולם הערב יזכה גיא גם בתמיכתו של מקאן והמשרדים הנחשבים מקורבים לו. מי שהוביל את השידוך הוא הפרסומאי גיל סמסונוב, שתיווך להשגת מועמד מוסכם.

בנוסף ייבחרו היום 10 חברי הנהלה חדשים ויו"ר ועדת ביקורת.

גיא מסר בתגובה: "משימה לא פשוטה ניצבת בפני הנהלת האיגוד החדשה. הענף עובר בשנים האחרונות שינויים דרמטיים. במציאות זו, התפקיד של איגוד הפרסום צריך להתחדד, והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר ולשרת בצורה טובה יותר את ענף הפרסום בפן המקצועי.

"אין זה סוד שהשיחות והכותרות שנקשרו בענף הפרסום בשנים האחרונות סבבו סביב היבטים מסחריים, מדיה, שיטות תגמול ואקזיטים. בתוך זה העבודה הקריאטיבית הטובה שעושים משרדים רבים נדחקה לשוליים, וזה רע מאד לענף. הפוקוס של האיגוד יהיה לשנות את זה".

כידון מסר בתגובה: "אני עוזב את התפקיד בתקופה מאתגרת של סערה כלכלית במשק, חידושים טכנולוגים אשר משנים ומשפיעים על צורת צריכת המדיה, צמצום של אמצעי המדיה המסורתיים והתרחבות אמצעי המדיה הדיגיטליים. כל זאת מחייב חשיבה מחודשת ליחסים שבין המפרסמים, הפרסומאים והצרכנים.

"אני כולי תקווה שחבריי להנהלה ימשיכו בתהליך התאמת מודל התגמול בין המפרסם לפרסומאי, אותו התחלנו בקדנציה האחרונה, כפי שנהוג בעולם כולו".